Najnowsze Posty

NA TROPIE - Jak zapamiętać - czyli sesja na talerzu

By 22:34 , , , ,



Notatki ze Statystyki. 
Testy parametryczne i nieparametryczne.
Histogramy, zmienne losowe, krzywe, testy i modele....
Jak to wszystko zapamiętać!!!???

Pogryzając orzechy włoskie (które przez cały niedzielny wieczór cierpliwie łupił mój Mąż) zaczęłam zastanawiać się nad tym, co jeszcze zdrowego i pysznego pozwoli mi lepiej przyswoić wiedzę :)

KAWA
Dawniej uważana za zło konieczne, bezwartościową używkę. Obecnie zaleca się ją nie tylko osobom z niskim ciśnieniem, narzekającym na brak koncentracji czy z problemami z nadmierną ospałością. Umiarkowana ilość kawy (mniej więcej 3 filiżanki) ma udowodnione prozdrowotne działanie m.in. na nasze serce. Prawdopodobnie, zmniejsza ryzyko miażdżycy, poprawia ukrwienie i dotlenienie tkanek, zwiększa metabolizm. Nie należy jednak pić ją na czczo. Ponieważ odwadnia, do każdej filiżanki kawy powinniśmy wypić taką samą ilość wody.

CUKIER
Każdy z nas ma swoją tzw. "godzinę kryzysu''. Zwykle jest to ok. 13-14. Spadek cukru we krwi sprawia, że czujemy się ospali i mało produktywni. Jeśli nie wybieramy się jeszcze na obiad, warto sięgnąć po zdrową przekąskę. Cukier znajdziemy wszędzie ale co wybrać by nie były to tylko puste kalorie? Najlepiej owoce! Po zjedzeniu banana, poziom cukru we krwi utrzyma się na tym samym poziomie dłużej niż po zjedzeniu słodkiego cukierka. W efekcie - energia będzie nas rozpierać aż do kolejnego posiłku.

RYBY
Ze względu na tzw. kwasy omega-3, wspomagają pracę mózgu i poprawiają koncentrację. Najlepiej wybierać tłuste ryby morskie takie jak: łosoś, dorsz, halibut, flądra czy mintaj. Ze śródlądowych, w kwasy omega bogaty jest jedynie pstrąg. Jak wybrać dobrą rybę? Sprawdź!

GORZKA CZEKOLADA
Im więcej kakao, tym lepsza. Zawarty w nim magnez ułatwia zapamiętywanie i wykonywanie pracy umysłowej. Czekolada nie jest więc wcale taka zła!




JAGODY
Antocyjany zawarte we fioletowych owocach i warzywach, to przeciwutleniacze, które  wspomagają m.in. przesył sygnałów pomiędzy neuronami (w mózgu). Dzięki temu, poprawiają pamięć i koncentrację. 
Znajdziemy je w: czarnych porzeczkach, aronii, jeżynach, borówkach, a także w truskawkach, czerwonych winogronach, malinach, żurawinie, wiśni, czereśniach i czerwonej kapuście. A więcej o zaletach kolorowych warzyw i owoców, przeczytasz tutaj.

LECYTYNA
Ta obcobrzmiąca dla większości substancja ma m.in za zadanie poprawić pamięć i koncentrację w przypadku zaburzeń i przemęczenia. Znajdziesz ją w żółtkach jaj, soi, orzechach oraz kiełkach pszenicy. Jeśli Twoja codzienna dieta jest raczej uboga w te produkty, możesz wybrać gotowy suplement lecytyny.



Wiesz już co masz jeść by zadziwić doktorka i dostać piątkę do indeksu? No to marsz do sklepu! I miłej nauki!

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Jaka szkoda, że już studia mam za sobą ale myślę, że przegryzki takie znajdą swoje zastosowanie również w innych sytuacjach jak, np. przy leniuchowaniu przed TV

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo w przypadku mężczyzn - zdrowa zagryzka do piwa, które w odpowiedniej ilości (1 piwo), również korzystnie wpływa na nasz organizm - np. pracę nerek :) Lepsza alternatywa niż słone paluszki czy chipsy. Pamiętajmy tylko o wyborze PRAWDZIWYCH bakalii, a nie np. solonych orzeszków ziemnych, czy w czekoladzie lub innych polewach.

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ