Najnowsze Posty

Szybki biszkopt na oleju z jabłkiem

By 17:18 , , ,


Mega szybki i prosty w wykonaniu. Od piątku upiekłam go już pięciokrotnie! Rewelacyjny do kawy, a z dodatkiem owoców lub czekolady - świetny na podwieczorek.

A zaczęło się od zazdrości.
Wpadłam do Przyjaciółki, a u Niej jak zwykle coś pysznego do kawy. Standardowo chciałam przepis i oniemiałam, gdy oznajmiła mi, że przepisu to tak w zasadzie brak! Jak do tej pory sądziłam, że z wypiekami to jak z pracą w laboratorium - musi być mega DOKŁADNIE, tak teraz wszystkie moje teorie w temacie, zostały obalone. Można i na spontanie :) Paulina zrobiła po prostu to, co ja zwykle robię przygotowując obiad czy kolację - zagarnęła resztki które miała w lodówce i wyczarowała pyszny placek a'la biszkopt.

Była godzina 20.30 gdy biegłam od niej na autobus, z ambicją upieczenia tego smakołyku nim Mąż wróci z pracy. Potem mieliśmy jechać do Teściów, więc tym bardziej chciałam się wykazać. Równo z dzwonkiem do drzwi, wyjęłam pięknie wyrośnięte ciasto i pospieszyliśmy w ''nasze strony''. Ciasto podzielone zostało na 2 części i znalazło swoje miejsce i u Teściów i u świeżo upieczonej Mamusi :) Tego samego dnia, upiekłam całość w wersji bez-jabłecznej dla Natalii, a następnego dnia całe 2 blachy!

Dzielę się więc z Wami przepisem czekającej na ''Rozwiązanie'' Pauliny, zagryzając przy tym kawałek biszkoptu polanego polewą kakaową :)

1 kawałek to ok:
160 kcal
0,6 g błonnika
3 g białka
8 g tłuszczu
18 g węglowodanów

BISZKOPT Z JABŁKIEM PAULINY
Składniki (na ok. 15 kawałków): 
4 całe jajka 
opakowanie cukru wanilinowego (8g) 
pół szklanki cukru
pół szklanki oleju 
niecałe 1,5 szklanki mąki 
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
jabłko 
dodatkowo: kilka łyżek mleka do rozcieńczenia ciasta 

Jajka wbijamy w całości do miski, dodajemy cukier wanilinowy i zwykły i ubijamy mikserem na gładką, puszystą masę (około 10 minut). Dodajemy przesianą mąkę i proszek do pieczenia, znów ubijamy. Wlewamy powoli olej, znów ubijamy. 

Ciasto ma być takie na wpół gęste, lejące się. Wylewamy ciasto do keksówki. Obrane jabłko kroimy w ósemki. Każdą część ponownie dzielimy. Układamy na wierzchu ciasta. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200*C (termoobieg, środkowa półka). Obserwujemy jak ciasto maksymalnie wyrośnie i zacznie mocno się rumienić (ok. 25-30 minuta). Wtedy zmniejszamy temperaturę do ok. 170*C i dalej pieczemy. Łącznie ok. godziny. Pozostawiamy do ostygnięcia w wyłączonym piekarniku, przy uchylonych drzwiczkach. W połowie pieczenia, warto ponakłuwać widelcem wierzch. 



CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

13 komentarze

  1. No to zabieram się do pracy, zobaczymy czy u mnie wyrośnie coś równie apetycznego?

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie upiekłam... dodałam jeszcze rodzynek i orzechów włoskich,posypałam cynamonem... piekłam bez termoobiegu i troszkę się wysuszyło od spodu,ale na szczęście nie przypaliło...pyszne...mój synek wcina już kolejny kawałek a ja sama zjadłam chyba ze 3 :) polecam! koteku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serce rośnie z radości jak czyta się takie komentarze :)

      Usuń
  3. moje wlasnie sie piecze i wyrlada pieknie, ja pomieszalam jablka z cynamonemi i dodalam rodzynek ... jjuz nie moge sie doczelac

    OdpowiedzUsuń
  4. spróbuje zrobić ciekawe co wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie wstawiłam do piekarnika :) oby się udało, wtedy jest większa szansa że mama mi wybaczy dzisiejsze wagary! Pozdrawiam, dzięki za prosty przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wyszło i Mama zapomniała o wagarach :))

      Usuń
  6. Mam 15 lat, i chciałabym upiec i zrobić mamie niespodziankę tylko mam pytanie czy jak zrobię z podwójnej porcji to będzie dobre? I ile wtedy mam piec? Pozdrawiam Paulina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie tylko: dlaczego chcesz piec z podwójnej porcji? :) Bo chcesz mieć na większą blachę?

      Usuń
  7. Moje właśnie sie piecze,
    a to mleko konieczne?
    czy tylko w razie zbyt gestego ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest konieczne - tylko gdyby ciasto było zbyt gęste :) Napisz jak wyszło!

      Usuń
  8. Czy można to ciasto zrobić np z mrożonymi owocami? Próbowałaś?

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ