Najnowsze Posty

Ostry kurczak Jako Tako czyli mój sposób na zdrowszą chińszczyznę

By 17:18 , , , , ,


Czasem zdarza mi się odstawić ukochane makarony i przyrządzić coś z wykorzystaniem równie smacznych ziarenek ryżu. Zwykle jest to ryż curry, "risotto" albo moja wersja ''chińszczyzny''  - z kurczakiem od babci :)

1 porcja to ok: 394 kcal
2,1 g błonnika
26 g białka
13,5 g tłuszczu
43,6 g węglowodanów

OSTRY KURCZAK JAKO TAKO

Składniki (na 4 porcje): 

podwójną pierś z kurczaka (ew. indyka)
2 torebki długoziarnistego ryżu 
łyżka słodkiej, czerwonej mielonej papryki (nie kopiata, ale też nie płaska) 
łyżeczka ostrej, czerwonej mielonej papryki 
2 duże cebule 
woda do podlewania/duszenia 
3 łyżki śmietany 12% (gęsta, ja miałam Mlekovitę) 
sól do smaku 
olej rzepakowy (3-4 łyżki)



Cebulę kroimy w wiórki, podsmażamy w rondlu o grubym dnie przez 3 - 4 minuty na łyżce oleju, pierś z kurczaka myjemy, odkrawamy tłuszcz (białe skrawki), kroimy w małą kostkę i dorzucamy do cebuli, przesmażamy razem, a następnie podlewając wodą (ok. 3/4 szklanki) dusimy do miękkości. Dodajemy ostrą i słodką paprykę, a następnie 3 łyżki gęstej śmietany*, dokładnie mieszamy (mały ogień!), doprawiamy do smaku solą. Ryż gotujemy do miękkości - na sypko (ja rozcinam te torebki i gotuje sam ryż - dzięki temu mogę dokładnie określić sobie porcje), podajemy w formie kulek polanych sosem

* najpierw dodajemy 1 łyżkę, żeby sprawdzić czy się nam nie zważy. Można też nieco kurczaka dodać do śmietany i w ten sposób ją zahartować.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

0 komentarze

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ