Najnowsze Posty

Bruschetta z pomidorami czyli nieco włoskiej bajki

By 16:22 , , , , ,

Ja i pomidory to nieco dziwny związek :)
Kto mnie dobrze zna, ten pewnie wie, że zjem wszystko Z pomidorów, ale SAMEGO pomidora się nie tknę.
Przestałam się też krępować, gdy ''w gościach'' wybieram z sałatek wszystko, co nie jest tym czerwonym warzywem.
Uwielbiam zupę pomidorową, sos pomidorowy do spaghetti, suszone pomidory, ketchup...
Nawet jajecznica na nieco podsmażonych kawałkach bardzo mi smakuje.
Świeży pomidor zagryzany do kanapki? Zdecydowanie odpada w moim przypadku!

Nie przynudzając już, przedstawiam Wam mój sposób na pomidory - popularna włoska Bruschetta.
Nie dam sobie ręki uciąć, iż taki jest oryginalny włoski przepis - ale smakuje rewelacyjnie.



1 bruschetta to ok:
246 kcal
1,65 g błonnika
BRUSCHETTA Z POMIDORAMI

Składniki (na 4 kawałki):
bagietka (ja dodatkowo wybrałam taką ze szpinakiem - piekarnia Buczek)
2 łyżeczki masła (ewentualnie oliwa)
ząbek czosnku
świeży, duży pomidor (najlepiej twardszy, żeby za bardzo się nie rozpłynął podczas przygotowania)
kula sera mozzarella
suszone zioła prowansalskie, bazylia (zapewne lepsze byłyby świeże, ale z braku laku ... :)
pieprz
opcjonalnie sól (ja nie użyłam) 

1) Roztapiamy masło, dodajemy do niego drobniutko pokrojony ząbek czosnku (ew. przecisnięty przez praskę), smarujemy nim przekrojone bagietki
2) Pomidora nacinamy delikatnie nożem (skórkę) z obu stron, zalewamy wrzątkiem, odczekujemy chwilę i ściągamy skórkę. Kroimy w kostkę i układamy na bagietkach, posypujemy ziołami prowansalskimi, odrobiną pieprzu i solą (opcjonalnie)
3) Ser mozzarella kroimy w plastry i układamy na pomidorach, posypujemy bazylią
4) Pieczemy do zrumienienia bułek i roztopienia sera w temp. ok 180*C (ok. 10 minut, termoobieg, środkowa półka)


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U KLIK




You Might Also Like

4 komentarze

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ