Najnowsze Posty

Ogórki kiszone (małosolne)

By 17:54 , , , , , ,


Ilekroć przyjeżdżałam do Rodziców, tyle razy przemycałam ze sobą słoiczek moich ukochanych ogórków kiszonych. Pół żartem pół serio, dostawałam wtedy reprymendę, żebym sama zabrała się za ich robienie, ale nie wiedzieć czemu, wydawało mi się, że to dla mnie za trudne. Co jak co, ale uważam, że lepszych ogórków od tych, które robi mój Tata - nie robi nikt. Córeczka tatusia :) Zapragnęłam w końcu i ja spróbować swoich sił. Zabrałam do Krakowa kosz ogórków i już po paru dniach zajadaliśmy się ''małosolniakami'' do zwykłych pajd chleba z masłem.

OGÓRKI KISZONE/MAŁOSOLNE
Składniki:
ogórki gruntowe (im mniejsze, tym lepsze)
koper do kiszenia ogórków (znajdziecie na targu)
czosnek 
chrzan 
liście czarnej porzeczki/winogrona 
woda 
sól 
litrowe słoiki 

Słoiki wraz z nakrętkami wyparzamy (ja wkładam do zmywarki).Ogórki dokładnie myjemy (ja namaczam przez jakieś pół godziny w garnku z wodą), odcinamy zbędne końcówki. Do słoików wkładamy po: dużym ząbku czosnku, 2 ''bukieciki'' kopru, 3 - 4 kawałki chrzanu*, 2 liście porzeczki/winogrona. Ciasno układamy ogórki. W garnku przygotowujemy zalewę: na każdy litr wody - 1 pełna łyżka soli. Zagotowujemy i zalewamy nią słoiki, tak aby przykryć dokładnie ogórki. MOCNO zakręcamy słoiki (kobiety niech poproszą o pomoc facetów :)

Jeśli chcemy przygotować ogórki do zjedzenia po paru dniach (małosolne/średnio ukiszone) - wykorzystujemy gliniane naczynie lub duży (1,7 l) słój, który przykrywamy talerzykiem. 
Ja użyłam też okrągłego rondla o grubym dnie ipokrywą. Dla poprawy smaku - warto położyć na wierzchu ogórków piętkę chleba żytniego.
* kawałkiem chrzanu będzie dość cienki ''pasek'' o długości ok. 2 - 3 cm


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

0 komentarze

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ