Najnowsze Posty

Bułeczki śniadaniowe z otrębami żytnimi i ziołami prowansalskimi

By 12:42 , , , , ,

Bułeczki miały być zastrzykiem energii przed dzisiejszym egzaminem.
Rzeczywistość okazała się jednak trochę mniej atrakcyjna ...

Upieczone wczoraj, z nietypowym dodatkiem (zioła), miały czekać na dzisiejszy poranek.
Jak już niektórzy wiedzą (profil Fb), mimo 4-ech budzików nastawionych na 6 rano , obudziłam się o 8.00 (egzamin o 9.00).
W tempie ekspresowym ubrałam się, zaparzyłam kawę do kubka termicznego i pokonałam trasę Ruczaj - Bronowice nie spóźniając się ani sekundy (miejscowi wiedzą - bez samochodu i znajomości okrężnych dróg, przejechanie Alej w godzinach szczytu w niecałe 30 minut na to stanowczo za mało). Co więcej - dawka adrenaliny dała mi małego kopa i chyba poszło mi całkiem całkiem :)

No, ale dość już tych wywodów, zapraszam na pieczenie bułeczek.
Przepis jest moim autorskim przepisem. Jedynie ciasto drożdżowe podpatrzyłam w serduchach. Reszta - to moja własna inwencja twórcza :)
Zapach - niezwykle aromatyczny, smak - jeszcze lepszy. Takich w piekarni jeszcze nie spotkałam.
Może i Wam posmakują?


Jedna bułeczka to ok. 200 kcal (211)


BUŁECZKI ŚNIADANIOWE Z OTRĘBAMI ŻYTNIMI I ZIOŁAMI PROWANSALSKIMI

Będziecie potrzebować (9-10 sztuk):
  • ok. 4 szklanek mąki
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • szklanka ciepłego (nie gorącego!) mleka 
  • 1 jajko 
  • płaska łyżeczka cukru
  • łyżeczka soli
  • 15g świeżych drożdży
  • 6 łyżeczek otrębów żytnich
  • 3 łyżeczki ziół prowansalskich
Dodatkowo:
  • słodka, mielona papryka do posypania
  • otręby żytnie do posypania
Wykonanie:
1) Drożdże rozkruszamy w dużej misce, dodajemy cukier i mieszamy (mają się upłynnić)
2) Dorzucamy przesianą mąkę i resztę składników
3) Wyrabiamy na gładkie ciasto, dosypujemy odrobiny mąki gdy za bardzo się klei. Odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (ja owinęłam miskę kocem - urosło szybciej :)
4) Gdy objętość się podwoi, ciasto jeszcze raz delikatnie zarabiamy, po czym odczepiając niewielkie kule, formujemy bułeczki (okrągłe, podłużne)
5) Bułeczki delikatnie ukośnie nacinamy nożem, posypujemy otrębami i szczyptą czerwonej papryki
6) Pieczemy ok. 22 - 25 minut w piekarniku z termoobiegiem, na środkowej półce, w temperaturze 180*C



CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U KLIK

Post powstał we współpracy z portalem Uroda i Zdrowie oraz firmą Appetita





You Might Also Like

5 komentarze

  1. Szkoda, że ja jestem totalnym beztalenciem w kuchni :( zjadłabym... zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelinko - te bułeczki są baaardzo proste.
      Powiem Ci coś w tajemnicy :) Kiedyś, czegokolwiek się tknęłam (pieczenie) stawało się zakalcem. Potrafiłam zepsuć nawet te gotowe ciasta w kartonie,do których się dodawało olej i jajka. Nie umiałam piec totalnie! I uważałam, że nigdy nie bedę, bo moja Babcia, Mama nigdy mi nic nie pokazały: co i jak. Zaczęłam sama, metodą prób i błedów, czesto było straaasznie cięzko. Ale udaje się. Rzadziej już psuję jakiś wypiek (oczywiscie takie banalne, za inne sie nie zabieram). TAKŻE PRÓBUJ !!!!! Te buleczki są naprawde prościutkie ! szkoda, że nie mieszkasz bliżej mnie - chętnie bym Ci pokazała co i jak.

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ