Najnowsze Posty

Leczo z cukinią - danie niskokaloryczne!

By 14:51 , , , , , , , , , , ,

Ważne, aby poszczególne składniki dodawać w odpowiedniej kolejności. Leczo nie ma być miękka "bryją" warzywną, ale daniem w którym czuć poszczególne ingredienty. 
Jako, że z podanych składników wychodzi  dość pokaźna ilość (a nas jest tylko dwoje), część lecza powędrowała do słoiczków i została zapasteryzowana na poczet przyszłych obiadówJeśli ktoś jest raczej mięsożercą (podobnie jak mój Mąż), wystarczy do lecza wrzucić podsmażoną kiełbasę.

1 porcja to ok:
170 kcal
8,8 g błonnika
8 g białka
5,6 g tłuszczu
29,2 g węglowodanów
LECZO 

Składniki (na 5-6 porcji):
2 duże cebule 
3 różnokolorowe papryki (czerwona, zielona, żółta) 
8 czerwonych pomidorów 
2 średnie cukinie 
mały koncentrat pomidorowy 
olej 
2 łyżeczki mielonej, słodkiej papryki 
1 płaska łyżeczka mielonej ostrej papryki 
4 łyżeczki suszonej natki pietruszki (lub świeżej) 
sól, pieprz

W dużym garnku, na 2 łyżkach oleju rumienimy cebulę pokrojoną w półtalarki. Oczyszczoną z gniazd nasiennych paprykę kroimy w paski i dorzucamy do cebuli. Pomidory sparzamy, kroimy w kawałki i wrzucamy do garnka. Do garnka dolewamy litr wody i na średnim ogniu gotujemy do zmięknięcia (ok. 30 minut). Do warzyw dorzucamy pokrojoną w kostkę (1cm x 1 cm) obraną cukinię. Zmniejszamy ogień i dusimy następne 10 – 15 minut, aż danie zacznie gęstnieć. Do garnka wlewamy koncentrat pomidorowy, dokładnie mieszamy. Dodajemy mielone papryki i natkę pietruszki, doprawiamy. Chwilę gotujemy.


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


Post powstał we współpracy z portalem Uroda i Zdrowie oraz firmą Appetita

You Might Also Like

10 komentarze

  1. Uwielbiam leczo :) Zdrowe i smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również bardzo lubię leczo i uważam że jest to idealne danie gdy na zewnątrz jest zimno i mokro.

    OdpowiedzUsuń
  3. Leczo leczy nasze apetyty ;) Moja wersja na Przepis na leczo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wygląda i pewnie podobnie smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam leczo i w tym roku pokochałam cukinię, ja do leczo dodaję też majeranek :-) ja czekam na działkowe papryki, już zaczynają dojrzewać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też czasami dodaję majeranek :) i zawsze pycha

      Usuń
  6. Pomidora zwlaszcza bez skorki dodaje na koncu bo wychodzila mi breja z niego. Ja do swojego dodaje lyzeczke vegety ale nie daje soli wczesniej wogole. Przyprawiam vegeta, parykami i koncentratem na samym koncu gdy wazywa sa juz miekkie.

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ