Najnowsze Posty

Orzechowe serducha drożdżowe

By 17:36 , , , , , , ,


Zobaczyłam ten przepis w Chacie i wsiąknęłam na dobre. 

Jedno serducho to ok:
265 kcal
1,5 g błonnika
7 g białka
10 g tłuszczu
39 g węglowodanów

ORZECHOWE SERDUCHA
Składniki (na 9-10 serduch):
CIASTO
2,5 - 3 szklanek mąki
2 łyżki roztopionego masła
150 ml ciepłego (nie gorącego!) mleka
1 jajko
2 łyżki cukru
1/2 płaskiej łyżeczki soli
15g świeżych drożdży
NADZIENIE
ok. szklanki drobniutko pokrojonych orzechów włoskich (ja użyłam blendera, przy czym orzechy zmieliłam niedokładnie po to aby je czuć w drożdżówce :)
4 łyżki śmietanki 30%
4 łyżki cukru (raczej płaskie)
1/2 łyżeczki cynamonu
4 łyżeczki otrębów żytnich
DODATKOWO
jajko
łyżka mleka


Składniki ciasta wrzucamy do miski i dokładnie wyrabiamy na gładkie, elastyczne ciasto. Ma lekko odchodzić od dłoni. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Składniki nadzienia dokładnie mieszamy (ma z tego wyjść dość zbita masa). Ciasto dzielimy na 10 części (w oryginale 10, mi wyszło 9 :), z każdej robimy kulkę, wałkujemy na cienki placek, nakładamy nadzienie, zwijamy w naleśnik, składamy na pół, przecinamy wzdłuż do połowy i formujemy serduszko (instrukcja obrazkowa poniżej). Układamy na papierze do pieczenia umieszczonym na kratce, smarujemy rozmąconym jajkiem z mlekiem i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy na środkowej półce, w piekarniku z termoobiegiem, w 180*C przez ok. 15 minut

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U KLIK






You Might Also Like

2 komentarze

  1. Mnie też zawsze przekonają orzechy w składzie, serducha muszą byc przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj są są :) ! Zachomikowałam parę przed Mężem w szafce - na śniadanie do kubka kakao będą idealne !
      Pozdrowienia od PZ

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ