Najnowsze Posty

Tarta z brokułem i czerwoną papryką

By 17:09 , , , , , , , , , , ,

To już druga moja tarta.



300 g śmietany w przepisie zastąpiłam 200 g śmietany i 100 ml mleka.
Wykorzystałam też tylko ser żółty (gouda), żadnego innego dodatkowo na wierzch nie kładłam.
Ciasto to samo co ostatnio, zmodyfikowane o 2 składniki.
Nie powiem z jakiego źródła wyjęłam ten przepis bo ... korzystałam chyba z 10-ciu różnych, co w efekcie doprowadziło do powstania poniższego zapisu moich ingredientów i ich proporcji :)


TARTA Z BROKUŁEM I CZERWONĄ PAPRYKĄ

Będziecie potrzebować:
CIASTO:
  • jajko
  • pół kostki masła
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • płaska łyżeczka soli (naprawdę płaska!)
  • 6 łyżeczek bardzo zimnej wody
NADZIENIE:
  • 2 jajka
  • 200 g śmietany 18%
  • ok. 100 ml mleka 3,2% (niecałe pół szklanki)
  • 100 startego na dużych oczkach sera żółtego
  • łyżeczka mielonej gałki muszkatołowej
  • 18 ziaren kolorowego pieprzu
  • 2 szczypty soli
  • brokuł
  • pół czerwonej papryki
Wykonanie:
1) Brokuł obgotować kilka minut we wrzątku (bez soli!). Podzielić na małe różyczki, odsączyć (dokładnie!) na papierowych ręcznikach
2) Zagnieść dokładnie ciasto w elastyczną kulę, wstawić na paręnaście minut do lodówki do schłodzenia. Potem na wysypanej mąką stolnicy, rozwałkować na dość cienki placek, wyłożyć nim formę do tarty, nakłuć widelcem, poukładać na nim różyczki brokuła
3) Do wysokiego naczynia wlać śmietanę, mleko, starty ser, gałkę muszkatołową, zmielony (lub dokładnie ugnieciony) kolorowy pieprz, dwa całe jajka, 2 szczypty soli. Dokładnie wymieszać i taką mieszanką zalać tartę. Posypać pokrojoną w wąskie paski papryką
4) Piec ok. 30 minut (do zetnięcia i zrumienienia masy), w 200*C, na środkowej półce

SMACZNEGO :)


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U KLIK

Post powstał we współpracy z portalem Uroda i Zdrowie oraz firmą Appetita









You Might Also Like

6 komentarze

  1. Mmm, Twoja tarta prezentuje się cudnie :) Lubię uzdrowione - zdrowe przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje też bardzo :) A jak tym człowiek się naje! Mi wystarczyły 2 trójkąty i już się najadłam, Mąż dokończył resztę (ale ledwo się ruszał :)

      Usuń
  2. Dodaję do mojej listy przepisów <3
    Wspaniała, a jak ktoś chce dietetycznie (tak jak ja) to sobie poradzi, tak więc nie widzę problemu. Po za tym Nam-odchudzającym się też należy się odpowiednia dawka ZDROWO smacznego dania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pysznie Zdrowo - pozytywna dietetyka24 września 2012 15:59

      Dokładnie :))
      Smacznego!

      Usuń
  3. te kolory i na pewno pyszna, na pewno wypróbuje..

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ