Najnowsze Posty

Uzdrowione muffinki z konfiturą malinową

By 18:58 , , , , , ,

Gdy podstawowy przepis na muffiny przetestowałam dziesiątki razy, zabrałam się za ich uzdrawianie ...



Muffinki upiekłam z dodatkiem konfitury malinowej (roboty mojego Taty). Do ciasta dodałam płatki owsiane i otręby żytnie.
Tak jak oczekiwałam - babeczki są mięciutkie w środku i chrupiące na wierzchu.

W ostateczności (!!!), gdy zdarzy się nam zaspać  -  mogą stanowić element baaardzo szybkiego śniadania.

Notabene: zarówno te jak i każde inne babeczki - można delikatnie podgrzać w mikrofalówce.
(Muffinki z nutą krówki z Krakowskiego Kredensu)


MUFFINKI Z KONFITURĄ DLA PRZYJEMNOŚCI, 
Z PŁATKAMI I OTRĘBAMI DLA ZDROWIA

Będziecie potrzebować (forma na 12 sztuk)
Suche
  • 2 szklanki mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
  • 3 łyżki otrębów żytnich
Mokre
  • szklanka mleka
  • jajko
  • 1/2 szklanki oleju
Dodatkowo
  • dżem/konfitura
Wykonanie:
1) Rozgrzewamy piekarnik do 200*C
2) W dużej misce łączymy (za pomocą łyżki) składniki suche
3) Osobno łączymy mokre i dodajemy do suchych. Dokładnie mieszamy łyżką/rózgą
4) Formę wykładamy papierowymi foremkami do muffinek, do każdej dajemy łyżkę ciasta. Na to nakładamy pół łyżeczki konfitury i przykrywamy kolejną łyżką ciasta
5) Pieczemy ok. 20 minut, na środkowej półce

Zdjęcie powyżej: najpierw jedna łyżka ciasta, pól łyżeczki konfitury (zdjęcie). Na to jeszcze jedna łyżka ciasta dla przykrycia.


You Might Also Like

11 komentarze

  1. będę musiała takie z konfiturą niedługo zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałabym od czasu do czasu zjadać takie słodkie śniadania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale tylko od czasu do czasu - pełnowartościowego śniadania taka babeczka nie zastąpi. Ale gdy człowiek zaśpi do pracy/szkoły/na uczelnię to lepsza babeczka z sokiem pomarańczowym niż pusty żołądek :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Wyglądają smakowicie. Ta marmolada. Hej. Jadłam je tak w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej zdrowe babeczki SUPER :)
    Zapraszam na: http://szybkie-gotowanie.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. super blog! Twój mąż to ma raj, sama chciałabym tak gotować dla mojego chłopaka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic prostszego :) Wystarczy chcieć. A chcieć - to móc :)

      Usuń
    2. dlatego tez zapisuje sobie Twoje przepisy, zeby je realizowac ;) dzis zaczynam!

      Usuń
    3. Próbuj dalej!!! Może to wina piekarnika? :) Ja też wszystko musiałam po wiele razy próbować :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ