Najnowsze Posty

Surówka z białej kapusty, pora i ogórka

By 17:51 , , , , , , , , ,

Sobota i niedziela to takie dni, kiedy w przeciwieństwie do zabieganego tygodnia, można w spokoju i bez pośpiechu przyrządzić coś dobrego na obiad. W sobotę mnie nieco poniosło i przyrządziłam pyszne placki po ''węgiersku'' (pracochłonne). Zdradzę Wam, że jedną z moich ulubionych ''niezdrowych'' potraw są właśnie takie placki ziemniaczane z gulaszem. Gdy tylko jestem w jakiejś restauracji, nie potrafię się im oprzeć. 

Zdrowo za to było w niedzielę. Do drugiego dania zamierzałam przyrządzić jakąś smaczną surówkę. Przedświąteczne kolejki w Tesco nieco zamieszały mi w głowie i w efekcie w koszyku nie skompletowałam wszystkich produktów potrzebnych do pewnego przepisu. Ale jako, że potrzeba jest matką wynalazków - obrałam, pokroiłam, wymieszałam, doprawiłam i powstała naprawdę dobra i wartościowa surówka. POLECAM! Praktycznie całość zniknęła w naszych dwóch żołądkach :)

SURÓWKA Z BIAŁEJ KAPUSTY, PORA i OGÓRKA
Składniki:
pół małej główki białej kapusty 
1 por 
1 mała cebula 
pół zielonego ogórka (z tych długich) 
2 spore marchewki 
3 łyżeczki suszonego estragonu (opcjonalnie)
sól, pieprz 
2 łyżki oliwy/oleju 

Z kapusty ściągamy wierzchnie liście (3, góra 4), porządnie myjemy i drobno szatkujemy (w krótkie wiórka). Posypujemy ok. dwoma solidnymi szczyptami soli, mieszamy i odstawiamy na 15-20 minut, żeby nieco zmiękła (ale jest to raczej efekt minimalny). Pora myjemy, odkrawamy liście i kroimy w cienkie plasterki (tylko białą część). Cebulę kroimy w cienkie wiórka. Ogórka obieramy, myjemy i kroimy w plasterki. Marchew obieramy, myjemy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Wszystko razem łączymy, dodajemy estragon, oliwę/olej* i doprawiamy pieprzem (soli raczej nie będziecie już potrzebować). Najlepsza jest oczywiście świeża.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

5 komentarze

  1. ale smakowita musi być ta surówka;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosta i smakowita - tak lubię!

    OdpowiedzUsuń
  3. No, Kochana-mistrzostwo ta surówka-właśnie się przegryza w lodówce. Nie miałam estragonu, więc dałam bazylię i jest przepyszna. Dzięki wielkie za ten przepis. Ewa

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ