Najnowsze Posty

Makaron z brokulami i zielona oliwka

By 15:10 , , , , , , ,

Dostaliśmy kiedyś od Przyjaciół parowar. 
Od tej pory, z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nie wyobrażam sobie kuchni bez tego sprzętu. Idealnie gotuje się w nim ziemniaki i inne warzywa, podgrzewa zupy (!) i dania stałe typu kotlety, gołąbki, makarony. Nic nie trzeba dosalać - wszystko ma swój idealny, naturalny smak. W przeciwieństwie do mikrofalówki, parowar nie powoduje, że potrawa traci wodę, dzięki czemu smak jest tak samo świeży jak zaraz po ugotowaniu czy upieczeniu.
A przede wszystkim - jest zdrowo, bo gotowanie na parze to najlepszy sposób na zachowanie cennych witamin i minerałów :)





MAKARON Z BROKUŁAMI I ZIELONĄ OLIWKĄ

Będziecie potrzebować:

200 g makaronu świderki (lub innego dowolnego)
pół opakowania mrożonych brokułów (ok. 225 g) albo pół brokułu świeżego
2 ząbki czosnku
ok. 20 małych, zielonych oliwek
3 łyżki bułki tartej
2 łyżki oleju + 1 do wody
2 łyżki wody
parmezan do podania
sól
pieprz

Wykonanie:
Makaron gotujemy al dente w lekko osolonym wrzątku z dodatkiem łyżki oleju. 
Brokuły gotujemy na parze do średnio twardej konsystencji (takie al dente :) wraz z rozkrojonym ząbkiem czosnku (aromat)
Drugi ząbek czosnku drobno szatkujemy i wraz z pokrojoną na plasterki oliwką podsmażamy chwilę na 2 łyżkach oleju. Dodajemy 2 łyżki wody i jeszcze chwilę podsmażamy. Na drugiej, suchej patelni rumienimy bułkę tartą.
Ugotowane brokuły dzielimy na mniejsze części i mieszamy z makaronem, czosnkiem, oliwką i bułką. Doprawiamy do smaku i podajemy posypane parmezanem.

Smacznego :)




Inspiracja zaczerpnięta z Kwestii Smaku


You Might Also Like

8 komentarze

  1. mniam, uwielbiam makaron w każdej postaci! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Brokuły i makaron - idealne zestawienie ;) Ciekawi mnie dodatek bułki tartej, bo nigdy nie dodawałam jej do makaronu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie dodawałam, ale w oryginale była ona obecna i fajnie tworzy chrupkość :P oczywiście nie za dużo.

      Usuń
  3. uwielbiam brokuły i jeszcze makaron ! :) mniam! Trzymam kciuki i będe cżęsto zagladać.
    Mam nadzieje że również odwiedzisz mój blog: już drugi tydzień diety ,różne przepisy ,porady i doświadczenia;)

    Pozdrawiam . http://perfektbin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro mam to na obiadek:) Tylko zamieniam zielone oliwki na czarne - ten przepis pasuje mi idealnie, i akurat trafiłaś z momentem jego wstawienia, bo dzisiaj się zaopatrzyłam w brokuła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Jeśli lubisz - możesz dodatkowo polać z wierzchu odrobiną oliwy. SMACZNEGO!

      Usuń
  5. Pycha, uwielbiam połączenie makaronu i brokuła, ja dodaję ser bałkański(np.z lidla), kukurydzę i sos czosnkowy, wersję z oliwkami muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musze koniecznie wypróbować ten przepis. Uwielbiam i brokuły i makaron.

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ