Najnowsze Posty

Placuszki z kurczaka z papryka i oliwkami

By 16:15 , , , , , , , ,

Jak z jednej piersi kurczaka zrobić obiad dla czterech osób? Niewykonalne?
A jednak! :)



Pomysł poddała mi niegdyś moja Ciocia. W pierwotnym przepisie, zamiast oliwek występują pieczarki.* Tym razem miałam w lodówce nadmiar zielonych oliwek, toteż grzyby poszły w kąt.
Bardzo proste wykonanie i ciekawy smak. Z jednej strony pachnie mi plackami ziemniaczanymi (moje odczucie), a z drugiej - ciastem naleśnikowym. W dodatku, takiego kurczaka łatwiej się je, bo nic nie trzeba kroić - wszystko jest w kawałeczku. Spróbujcie! Całość będzie Was kosztować może nieco ponad 10 zł :)

PLACUSZKI Z KURCZAKIEM, PAPRYKĄ I OLIWKAMI

Będziecie potrzebować:
  • duża pierś z kurczaka
  • pół czerwonej papryki
  • średnia cebula
  • 6 małych zielonych oliwek
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • jajko
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Wykonanie:
1) Pierś z kurczaka myjemy i kroimy w drobną kostkę (1x1cm).
2) Paprykę, cebulę, oliwki kroimy w drobną kosteczkę (ale nie jakąś tam sieczkę - zresztą zobaczcie na zdjęciu, warzywa mają być widoczne)
3) Kurczaka mieszamy z warzywami, mąką, jajkiem, 2 solidnymi szczyptami soli i 2 szczyptami pieprzu. Ma powstać gęste, trzymające się ciasto (jak na placki ziemniaczane). Jeśli będzie zbyt suche - można dolać odrobinę mleka, jeśli za mokre - mąki.
4) Smażymy na średnim ogniu jak placki ziemniaczane.

* Jeśli nie lubicie oliwek, wystarczy parę sztuk pieczarek pokroić w talarki, poddusić na maśle i dodać do placków zamiast oliwek (zdjęcie na samym dole)

SMACZNEGO!



A tu w wersji z pieczarkami i drobno posiekaną natką zielonej pietruszki



You Might Also Like

22 komentarze

  1. Ładnie się prezentuje :) Ja jednak czeka, na przepis z wykorzystaniem sezamu w wersji wegetariańskiej oraz przepis na chleb zytni na drożdzach :) Moze jak masz jakieś sprawdzone przepisy to wrzucisz na bloga ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sezam w wersji wegetariańskiej powiadasz? Hmmm pomyślę :) U mnie wszystko jest robione pod wpływem chwili - zwykle tego nie planuję :)

      Usuń
    2. To tak jak ja :) Dziękuję.

      Już mówie ze sezamki i tahini odpadają ;D

      Usuń
    3. Czyżbyś była wegetarianką? :)
      Hmmm może coś w sezamkowej otoczce, panierce... Chyba, że to zbyt banalne :)

      Usuń
    4. Tak jestem :)

      Co do panierki to sama nie wiem :D Szukam czegoś ciekawego w smaku :)

      Usuń
    5. Pomyślę, poplotkuję z kumpelą-wegetarianką i "po-tworzę" :))

      Usuń
    6. Dziękuję :) Zapraszam też do mnie na www.magicznykociolek.blox.pl :)

      Usuń
  2. a mam pytanko! w domu nie posiadam mąki pszennej, mogłabym dać pełnoziarnistą?:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuje się pod tym pytaniem!?!

      Usuń
    2. Dziewczyny, utnijcie mi głowę ale nie mam pojęcia co może wyjśc :( Sprawdzałam w necie jak jest w przypadku placków ziemniaczanych - bo mąka w tych moich placuszkach ma utrzymywać w ryzach tą masę. I wychodzi na to, że można dawać :) Ale jak to się bedzie miało do smaku? Tak na logikę biorąc, te placuszki są bardzo delikatne, wiec nie wiem czy ''ciężkość'' mąki pełnoziarnistej tego nie zepsuje. Ale słuchajcie - reszta składników jest tak tania, że możecie próbować :) Dajcie znac jak wyszło.

      Usuń
    3. Dziś na obiad były serwowane te kotleciki. Zmieniłem tylko tą mąkę na pełnoziarnistą i oliwki zielone na czarne. Mąka bardziej przyklejała składniki do mojej ręki niż z sobą ale w końcu się udało wszystko ładnie wymieszać i ukształtować kotlety, z tym że były raczej większej wielkości ;P
      Poza tym w smaku były pyszne i sycące :D Grecki Małżonek chwalił jak szalony... Tylko czemu chwali tylko to co robię z Twoich przepisów?!?!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    4. haha ma się ten talent trafiania do serca faceta przez żołądek. nawet na taaaaaką odległość :)

      Usuń
  3. Świetny przepis ale ja bym nie dała oliwek bo ich nie lubie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze super te placki :) Musze sobie kiedyś przygotować na pewno będą smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dziś zrobiłam piersi z kurczaka z nadzieniem z ogórka kiszonego, sera i pieczarek. Było pyyyyszne :))) Dziękujemy za smaczny posiłek :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ohoho :)) dziękuję ! Serce rośnie jak się czyta takie komentarze :)

      Usuń
  6. uwielbiam takiego kurczaka:) obserwuje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają obłęęędnie :) i pewnie tak samo smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis, na pewno spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój dzisiejszy obiadek:) cebula i papryka pokrojone, jeszcze tylko mięsko i oliwki, Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ