Najnowsze Posty

Ciasteczka owsiane z daktylami bez mąki

By 18:05 , , , , , , ,

Długo głowiłam się nad tym, jak wykorzystać mega słodkie i pyszne daktyle. 
W związku z tym, że ostatnio poziom mojego cukru nie zadowolił zbytnio Pana Doktora - postanowiłam upiec coś, co pomoże przetrzymać cały ten cukrzany reżim, a przy tym wyjdzie nam na zdrowie :)

Poniższe ciasteczka upichciłam bez mąki, praktycznie bez cukru (świeże daktyle są baaaardzo słodkie) i z minimalną ilością tłuszczu - tym razem wybrałam osełkę górską.

Ciacha pachniały niesamowicie gdy wyciągałam je z pieca. Nie wiem jak Wy - ale ja uwielbiam zapach płatków owsianych. 
Z wierzchu wyszły delikatnie chrupiące, całość jest raczej miękka - zapewne od wilgotnych daktylków :)

Jedno ciacho to ok. 92 kcal.

OWSIANKI DAKTYLOWE BEZ MĄKI
Składniki:
50 g osełki górskiej
jajko
szczypta soli
płaska łyżka cukru
1,5 szklanki płatków owsianych górskich
3 łyżki otrębów żytnich
6 świeżych daktyli


Osełkę topimy na patelni i odstawiamy do ostygnięcia. Jajko roztrzepujemy ze szczyptą soli. Daktyle kroimy na jak najmniejsze kawałeczki (może być trudno, gdyż nie jest to zbyt wdzięczny materiał do zabawy - żeby się mniej kleiło, można na chwilę włożyć do lodówki). Pokrojone wrzucamy do osełki, mieszamy. Płatki owsiane porządnie blenderujemy - ma nam wyjść praktycznie mąka z większymi elementami. Wszystko łączymy, dodajemy otręby, dokładnie mieszamy. Smarując sobie wnętrze dłoni wodą, formujemy kulki, rozpłaszczamy i układamy na blasze wyłożonej papierem. Pieczemy w 170*C na środkowej półce przez 20 minut




http://www.najlepszedaktyle.pl/#/strona-glowna

  CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



Inspiracja

You Might Also Like

17 komentarze

  1. Mam pytanie,czy zmiast osełki może być olej rzepakowy? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie wiem - nie próbowałam piec tych ciastek w wersji ''olejowej''. Piekłam na margarynie, maśle i osełce ale na oleju niestety nie :(

      Usuń
  2. Podoba mi się ten przepis :) Bardzo lubię daktyle, tak samo jak zdrowe wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Daktyle sa pycha!!! Z jakich daktyli robione są ciasteczka? Ostatnio kupiłam daktyle firmy PAMIR.Albo trafiłam na felerną paczkę albo ta firma ma kiepskie daktyle.Daktyle dostępne w Polsce nie mają porównania z daktylami z Tunezji,Maroka,Iranu itd.Co prawda w Polsce miałam do czynienia tylko z Pamirami ale firm sprowadzających świeże daktyle do Polski jest stosunkowo mało.
    Przepis super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam daktyli od tego producenta :)
      http://www.najlepszedaktyle.pl/#/strona-glowna

      Usuń
    2. Czy one naprawde są świeze? Pamiry sa niby swieże ale tak jakby trochę podsuszane,z twarda i pomarszczoną skórką :( Czy te sa soczyste?
      Ania

      Usuń
    3. w mojej (!!!) opinii aż się w rękach rozpadają. Strasznie mięciutkie - miałam ogromny problem, żeby je pokroić do tych ciastek.

      Usuń
    4. Przekonała mnie Pani :) Wypróbuje na 100%
      Pozdrawiam

      Usuń
    5. żadna Pani - Majka jestem :) Powodzenia !

      Usuń
  4. Uwielbiam takie ciasteczka, pycha! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To mówisz że masło i margaryny tez są dobre?
    Gdzie ja znajdę świeże daktyle? Kurcze no!!! Muszę Polskich Dziewczyn zapytać i przetłumaczyć na niemiecki... Dałaś zadanie ;D
    Pozdrawiam
    Ps. Jak się czjecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.najlepszedaktyle.pl/#/sklep
      Taki adres dostałem od Majki :) Własnie zamówiłam 6 opakowań :)
      Ale wypieki będą:)

      Usuń
    2. Spróbuję się zorientować czy wysyłają daktyle za granicę :)
      PS Czujemy się nie najgorzej chociaż Jasiowi zaczyna chyba brakować miejsca ;) Mocno to manifestuje !

      Usuń
  6. Bardzo fajny przepis , bardzo fajny skład , na zdjęciach wyglądają bardzo apetycznie w rzeczywistości pewnie też tak jest :)

    OdpowiedzUsuń
  7. czy zamiast świeżych daktyli można dodać suszone ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obawiam się, że to już nie to samo. Świeże daktyle nadają ciastkom pewną miękkość, a nie wiem czy podobnie byłoby w przypadku suszonych. Ale zawsze można spróbować :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ