Najnowsze Posty

Ryba po grecku 2

By 15:12 , , , , , , , ,

Kiedyś podawałam Wam przepis na ''rybę po grecku'' mojej Cioci. 

Dziś druga odsłona tego popularnego dania, tym razem w wersji bardziej znanej.
Tak notabene: podobno ryba po grecku wcale nie ma korzeni w Grecji, zupełnie jak pierogi ruskie, a pomysł przykrycia ryby sosem na bazie marchewki i pomidorów - jest odkryciem Polaków :)

Przygotowując obiad, sugerowałam się przepisem z bloga "Gruszka z fartuszka"


RYBA PO GRECKU 2

Będziecie potrzebować:
  • 2 filety dowolnej ryby (ja wybrałam mintaja)
  • 1 duża marchewka
  • 1 średnia biała pietruszka
  • malutki kawałek selera
  • 1 średnia cebula
  • mały koncentrat pomidorowy
  • 2 listki laurowe
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • sól, pieprz do smaku
  • cytryna
  • olej rzepakowy
Wykonanie:
1) Obrane marchew, pietruszkę i seler ścieramy na tarce z dużymi oczkami. Zalewamy wodą (tak aby ledwo przykryć warzywa), dorzucamy przełamane listki laurowe, ziele i gotujemy do miękkości
2) Cebulę kroimy we wiórki i podsmażamy na łyżce oleju
3) Łyżką cedzakową przekładamy warzywa do cebuli i podsmażamy kilka minut. 
4) Dolewamy pół szklanki wody z gotowania warzyw, koncentrat pomidorowy, chwilę gotujemy, doprawiamy solą i pieprzem (dość dużo)
5) Rybę obficie skrapiamy sokiem z cytryny, oprószamy solą i pieprzem, smażymy na kilku łyżkach oleju (ja ugotowałam na parze). Przykrywamy ją sosem
6) Podajemy z ryżem i dowolnymi warzywami


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U KLIK


You Might Also Like

5 komentarze

  1. nigdy nie robiłam ryby po grecku w towarzystwie fasolki :) moze być smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. W Grecji nikt nie wie co to piertuszka ;P
    Jeśli chodzi o "rybę po grecku" to mój Grek ją dobrze zna więc to chyba zależy od regionu zamieszkania!?!

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo no widzisz! :) To tak jak z angielską herbatka o 17.00 - mało który Anglik o tym podobno słyszał :D

      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ