Najnowsze Posty

Muffinki marchewkowe z orzechami - pełnoziarniste

By 12:17 , , , , , , ,



W blogosferze kulinarnej panuje ostatnio moda na ciasto marchewkowe. Nie żebym miała coś przeciwko - wręcz przeciwnie! I choć dla niektórych sama nazwa brzmi niejadalnie - zaręczam, że żadnych warzyw w takich wypiekach nie czuć. A jeśli już - to bardzo bardzo smacznie. Ja na przekór ciastom - zrobiłam babeczki. 

1 babeczka to ok: 
165 kcal
1,7 g błonnika 
3,4 g białka 
10,5 g tłuszczu 
15,5 g węglowodanów 

MUFFINKI MARCHEWKOWE Z ORZECHAMI
Składniki (na 10 babeczek): 
3/4 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej Lubella
łyżeczka proszku do pieczenia 
łyżeczka cynamonu 
niecałe 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej 
2 łyżki cukru 
2 jajka 
szklanka marchewki startej na grubych oczkach (zużyłam ok. 1,5 marchewki) 
8 łyżek oleju rzepakowego 
5 orzechów włoskich 
ok. 5 łyżek mleka 3,2% (opcjonalnie) 

Piekarnik rozgrzewamy do 180*C (opcja góra-dół). W misce mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia, cynamonem i gałką. W drugiej misce - marchew, jajka, cukier i olej. Łączymy z suchymi składnikami i drobno posiekanymi orzechami. Jeśli masa będzie zbyt gęsta, dodajemy kilka łyżek mleka. Ma być odrobinę (!) płynąca. Masę wykładamy do niskich papilotek (po 1 kopiatej łyżce max!), a następnie do specjalnej formy. Pieczemy 25 minut do suchego patyczka.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



Inspiracja z Kwestii Smaku

You Might Also Like

16 komentarze

  1. Super wyglądają pewnie dobrze smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to wiem co w sobotę zrobię zamiast ciastek kalorycznych :))
    Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia Grubasku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dlaczego od razu Grubasku? :) haha

      Usuń
    2. Bo do czerwca już niedaleko a to oznacza powiększenie rozmiarów ;P

      Usuń
    3. Nie jest źle :) Na razie tylko 9,7 kg :)

      Usuń
  3. Własnie mam ochotę na coś słodkiego, może padnie akurat na te babeczki? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mleko opcjonalnie to co dodać zamiast?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic :) mleko w razie gdyby masa była naprawdę za gęsta

      Usuń
    2. ok :) a czy można użyć mąki orkiszowej? Nie za bardzo się znam na wypiekach i właściwościach poszczególnych mąk :)

      Usuń
    3. oj przykro mi - nie powiem Ci bo nie próbowałam. Słyszałam jednak, że może siąść ale nie jestem pewna. Spróbuj :)

      Usuń
  5. A tak dużo mi sie tego,oleju wydaję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. inspiracja zawierała taką ilość więc jej nie zmieniałam

      Usuń
  6. zrobiłam wczoraj na weekend:-) dla mnie rewelacja!! pierwszy raz robilam muffiny, pycha! zrobiłam podwójną porcję i dziś i jutro zabieram w gosci, zobaczymy czy im posmakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Są idealne dla dzieci - porcja warzyw w deserze ;)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ