Najnowsze Posty

Domowy żurek na zakwasie

By 19:07 , , , , , , ,


-Tato, zrobiłam żurek na domowym zakwasie! Wyszło pysznie!

- Taaaa? A nie potrujecie się? :)
- No coś ty - byłam naprawdę oburzona. Przecież to tylko mąka, woda i przyprawy. Mama dodałaby pewnie vegety ale jest super.
- Zrób na Wielkanoc i przywieź.
- Może przeżyjecie :)

1 porcja (bez jajka) to ok:
134 kcal (z jajkiem 212 kcal)
2,6 g błonnika
8,8 g białka
7 g tłuszczu
11,3 g węglowodanów

DOMOWY ŻUREK 

Składniki (na 8-10 porcji):

pół litra zakwasu
2 łyżki jogurtu naturalnego
Wywar
2 laski ulubionej kiełbasy (200-250 g) - u mnie toruńska
marchewka
biała pietruszka
kawałek selera
opalona cebulka
2 listki laurowe
4 ziarna ziela angielskiego
1,5 litra wody na wywar
Dodatek
ząbek czosnku
mała cebula
łyżka masła
łyżka otartego majeranku 
sól, pieprz 
jajka na twardo


W dużym garnku gotujemy wywar z marchwi, pietruszki, opalonej cebulki, selera, ziela i liści laurowych. Kilka łyżek zakwasu rozrabiamy z jogurtem, hartujemy kilkoma łyżkami wywaru. Wlewamy do garnka wraz z pozostałym zakwasem.
Drobno posiekaną cebulkę z czosnkiem rumienimy na maśle, dodajemy do żurku razem z majerankiem. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy do lekkiego zgęstnienia. W razie potrzeby - rozcieńczamy wodą. Doprawiamy solą pieprzem.
Podajemy z kromką razowca i jajkiem na twardo.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

4 komentarze

  1. pysznie wygląda, choć nie przepadam za tą zupką;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ta ściereczka przy zakwasie to taka zwykła z materiału?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najzwyklejsza kuchenna - po to, żeby osłonić od światła :) Przykryłam wedle intuicji - nigdzie tego nie zalecano jakość specjalnie.

      Usuń
  3. To mi przypomina wpis w zeszycie z przepisami gdzie pod hasłem "barcz biały" mam wpisane "kup w torebce" bo Mama moja zapomniała już jak się robi zakwasów .... Teraz już wiem ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ