Najnowsze Posty

Lekkie pierogi z mięsem i brokułami

By 16:12 , , , ,

Nie należę może do zbyt wielkich fanek pierogów, a ruskie to już dla mnie kompletne nieporozumienie ale te, zrobione z przypadku - naprawdę mi posmakowały. Że już o Mężu nie wspomnę :)


Zostało mi nieco mięsa z rosołu - noga z kurczaka i kawałek wołowego rozbratla. Z kolei brokuł leżał w lodówce i czekał, aż znajdę na niego sposób. No to znalazłam. Farsz jest soczysty - zapewne za sprawą brokułów, a mięso nadaje pierożkom sytości. Z podanych składników wyszło mi ok. 25 pierogów.

1 porcja (5 pierogów) to ok:
440 kcal
5 g błonnika
22 g białka
4,2 g tłuszczu
80 g węglowodanów

PIEROGI Z MIĘSEM I BROKUŁAMI

Składniki (na ok. 25 pierogów, 5 porcji):
CIASTO:
0,5 kg mąki pszennej
łyżka oleju rzepakowego
ok. 1,5 szklanki wrzątku

FARSZ
dowolne mięso z rosołu 
cały brokuł
duża cebula
pół łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej 
2/3 łyżeczki soli
1/3 łyżeczki pieprzu

W dużej misce mieszamy mąkę z olejem i stopniowo dolewając wrzątku mieszamy łyżką, a potem ręką wyrabiamy elastyczne ciasto. Pozostawiamy do ostygnięcia. Cieniutko wałkujemy, szeroką szklanką wykrawamy koła. Brokuł wrzucamy na 3 minuty do gotującej się wody, mielimy wraz z mięsem i cebulą w maszynce do mięsa. Wrzucamy przyprawy, dokładnie łączymy. Koła obficie nadziewamy, sklejamy i gotujemy pierogi w lekko osolonym wrzątku z dodatkiem oleju przez ok. 3-4 minuty od wypłynięcia.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U









You Might Also Like

3 komentarze

  1. Niedawno organizowałam akcję i we własnym domu z wielkopolskimi blogerami lepiliśmy pierogi - każdy przyniósł jakiś farsz i wymienialiśmy się nimi na miejscu :) Ten wygląda tak pysznie, że z pewnością zniknąłby nam z miski raz dwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha a ja właśnie zainspirowałam się tą Waszą akcją! Zaciekawiło mnie tak w ogóle, ile przepisów na ciasto można wymyślać.
      :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ