Najnowsze Posty

Lekka szczypiorkowa tarta na żytnim spodzie

By 08:14 , , , , , , , , , , , ,

Otworzyłam m lodówkę i hmmmm .... Kulka mozzarelli, nieco warzyw, jakieś przetwory i full wiejskich jajek.
Ostatnio rzadko wychodzę na zakupy - coraz gorzej mi się poruszać, a wysyłanie faceta do sklepu jest dla mnie mało sensowne. Ja lubię popatrzeć, obejrzeć, na miejscu się zastanowić co z czym i jak.

Koncepcja banalna i odchudzona (w przepisach, zwykle występuje drugie tyle masła i tłusta śmietana). Jeśli lubicie prostotę, powinna Wam smakować :)

1 kawałek to ok: 
237 kcal
1,7 g błonnika
9,6 g białka
14 g tłuszczu
17 g węglowodanów


SZCZYPIORKOWA TARTA NA ŻYTNIM SPODZIE

Składniki (na ok. 8 kawałków):
CIASTO
3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej KLIK
jajko
75 g zimnego masła z lodówki
6 łyżeczek lodowatej wody
2 szczypty soli
pół łyżeczki gałki muszkatołowej

NADZIENIE
5 łyżek (sporych) śmietany 12%
2 duże jajka
2 pęki szczypiorku
kula mozzarelli
3 szczypty (konkretne) soli
3 szczypty pieprzu
pół łyżeczki gałki muszkatołowej

Wykonanie:
1) Z podanych składników wyrabiamy gładkie, elastyczne ciasto, wkładamy do lodówki na paręnaście minut aby się schłodziło. Wałkujemy i wykładamy nim formę do tarty
2) W miseczce ubijamy lekko jajka ze śmietaną, wrzucamy drobno posiekany szczypiorek i pokrojoną w małą kostkę mozzarellę. Dorzucamy przyprawy. Taką masą zalewamy ciasto
3) Pieczemy ok. 35-40 minut w 200*C na środkowej półce

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U






You Might Also Like

3 komentarze

  1. Gdzie można dostać taką mąkę? Na stronie Gdańskich Młynów niestety nie znalazłam informacji o sprzedaży sklepowej:). Świetny blog! I chociaż nie mam jeszcze dziecka, jestem pełna optymizmu na radość z jedzenia w rodzinnym gronie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja znalazłam w Tesco ale to prawda - dawno jej juz nie widziałam. A naprawdę jest dobra. Nie kupuj czasem Basi. Koszmar :) Może Lubella jeszcze

      Usuń
    2. i dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ