Najnowsze Posty

Zupa krem z cukinii

By 14:37 , , , , , , , , , , ,


Dziś było cukiniowo. Zupa krem z cukinii i łosoś pieczony w warzywach. Na Wasze facebook-owe życzenie, sprzedaję przepis na krem. Matka zjadła w końcu solidną porcję witamin, a tym samym zadowoliła brzucholek Janka. 
Przepis bazuje na zupie Dusi. 

1 porcja to ok:
228 kcal
5 g błonnika
16 g białka
5,6 g tłuszczu
32 g węglowodanów

ZUPA KREM Z CUKINII
Składniki (na 3 porcje):
cukinia
4 małe, młode ziemniaki
3 ząbki czosnku
łyżka oleju rzepakowego

Bulion:
2 nóżki z kurczaka
marchewka
korzeń pietruszki
kawałek selera (większy)
listek laurowy
płaskie pół łyżeczki soli
1/4 łyżeczki czarnego pieprzu
1/4 łyżeczki słodkiej papryki
1,75 l wody

Opcjonalnie:
kwaśna śmietana/jogurt naturalny 

Gotujemy bulion zalewając wodą sparzone nóżki, obrane warzywa, listek i przyprawy (ok. godziny na średnim ogniu bez przykrycia). W rondlu z grubym dnem rozgrzewamy olej, wrzucamy pokrojony czosnek, chwilę podsmażamy. Cukinię sparzamy, kroimy wraz ze skórką w kostkę, wrzucamy do rondla z obranymi i pokrojonymi ziemniakami. Chwilę podsmażamy. Całość zalewamy bulionem (2-oma szklankami lub wedle upodobań co do gęstości) i gotujemy do miękkości ziemniaków. Z bulionu dodajemy jeszcze seler i pietruszkę i wszystko dokładnie miksujemy blenderem. Doprawiamy solą i pieprzem, podajemy z kleksem śmietany/jogurtu


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

13 komentarze

  1. a można jakoś bez tego kurczaka?

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam kremy ! a z cukini jeszcze nigdy nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyszedł, a Maluszek taki uroczy :) Podeślij mi fotkę dodam do galerii czytelników na fanpagu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam krem z cukinii i moja Miśka też :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a wiec jutro na obiad krem z cukinii, mam nadzieje ze Pitkowi wybredniakowi spasuje twój przepis;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dzisiaj Lence mam zamiar ugotować, bo już nie mam pomysłu co temu niejadkowi dać do jedzenia :/

      Usuń
    2. akcja zakończona sukcesem :) kiedyś krem z zielonego groszku, dzisiaj z cukinii najwyraźniej podbiły podniebienie mojej córci :) dzięki ? Maja za przepis :)

      Usuń
  6. uwielbiam tego typu komentarze...

    A zupa jutro na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się zgadaliśmy - bo u mnie dziś też :)

      Usuń
  7. A ja mam pytanie co do tej zupki a mianowicie nóżki z kurczaka dotyczy tej twardej części nogi czy z udkiem łącznie (pytam ponieważ nie znam sie na kuchni jestem początkująca ale też spotkałam się z tym że ludzie kupują te nóżki a tam poza skórą i kosteczkami niczego nie ma) oraz czy z cukinii wydrążyć środek gdzie sa pestki czy razem z tym. Dziękuje i pozdraiwam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cokolwiek wybierzesz, będzie dobre - o ile swoje (tzn. z własnej hodowli - ja mam to szczęście). Jeśli nie, ugotuj bulion na wołowinie, cielęcinie lub indyku. Albo poproś o porcję rosołową :) W poście o tym jak ugotować dobry rosół, jest dużo wskazówek. Podaję linka: http://mbrzegowy.blogspot.com/2012/10/jak-zrobic-roso-bez-zadnych-kostek.html
      Co do cukinia - cała. Jeśli masz jakąś swoją lub eko - to i nawet ze skórą :)

      Usuń
  8. przepyszna zupka! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ