Najnowsze Posty

Ciasto Barbie

By 09:33 , , , , , ,

Żeby upiec to ciacho, musiałam wstać przed 6.00. Składniki na nie kisiły się mi już od paru dni w lodówce, toteż gdy Janek zorganizował mi karmieniową pobudkę o 5.00 - spełniłam swój matczyny obowiązek, zostawiłam pod opieką śpiącego tatusia i pobiegłam do kuchni.

Ciacho jest proste. To najzwyklejszy biszkopt na mące pełnoziarnistej, przekładany puszystą masą, z naszymi malinami i migdałową nutką.
Pycha!
A Barbie bo ... sami zobaczcie ile różu się tu nazbierało :)


Porcja to ok.
256 kcal
1,9 g błonnika


CIASTO BARBIE

Składniki:
6 jajek
6 łyżek cukru
6 kopiatych łyżek mąki pszennej pełnoziarnistej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka malin
200 g śmietanki 30%
125 g serka mascarpone
2 łyżki cukru do masy
kilka łyżek płatków migdałowych

Wykonanie:
Białka ubijamy na sztywną masę z cukrem na średnich obrotach miksera. Stopniowo dodajemy żółtka cały czas miksując.
Łączymy z przesianą z proszkiem mąkę na najniższych obrotach.
Masę wylewamy do tortownicy*, pieczemy w 180*C przez ok. 30 minut na środkowej półce. Po wystudzeniu, ostrym nożem rozkrawamy na 2 płaty.

Śmietankę ubijamy z 2 łyżkami cukru mikserem na średnich obrotach. Dodajemy serek mascarpone na najniższych.
Masą przekładamy blaty, do środka dajemy większą część malin. Wierzch przyozdabiamy masą, malinami i płatkami migdałów.

* moja tortownica jest mniejsza od standardowej, 22 cm średnicy





You Might Also Like

8 komentarze

  1. idealne ciasto dla małej księżniczki! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię ciast ani słodyczy, ale to wygląda zachecająco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super. :-) Ja bym chyba zamieniła bitą śmietaną na serek homo waniliow...mm

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziwne ciacho, ale bardzo fajnie wygląda i na pewno musi być baardzo smakowite ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. z takiego ciasta każda Barbie byłaby zachwycona! ale.. hm, takie to ciasto inne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda cudownie i zapewne tak też smakuje
    moje-lustrzane-odbicie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko! Faktycznie jak tort dla Barbie, ale wcale nie przecukrzony :)
    Oj jak chciałabym mieć kulinarny talent... prędzej mężuś zrobi taki torcik.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ