Najnowsze Posty

Domowy ketchup

By 09:00 , ,


Szklarnia pomidorowa pękała w szwach.
- Zrób przecier.
- Eee nie. Zrobię ketchup
- Ketchup?
- Taaaak! Pyszny domowy ketchup.


Słodki, mocno pomidorowy, zdrowy. Po prostu pyszny!

DOMOWY KETCHUP
Składniki (na ok. 2,3 słoiczki):
ok. 2 kg dojrzałych pomidorów
1/3 szklanki cukru
1/8 szklanki octu
4 liście laurowe
5 kuleczek ziela angielskiego
1/4 łyżeczki ostrej papryki
łyżeczka słodkiej papryki
łyżeczka soli
1 duża cebula
2 goździki
2 ząbki czosnku
łyżeczka ziół prowansalskich
pieprz do smaku

Pomidory kroimy w ćwiartki, wrzucamy do wysokiego garnka. Dosypujemy przyprawy, ocet, pokrojony czosnek, cebulę. Dusimy do momentu zmięknięcia pomidorów (ok. 1h). Całość blenderujemy i przecieramy przez sitko do drugiego garnka. Dusimy na wolnym ogniu do zgęstnienia (zg. z preferencjami). Przelewamy do słoiczków, zakręcamy, odwracamy je do góry dnem.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


Inspiracja z Kuchni w zieleni

You Might Also Like

13 komentarze

  1. Wspaniały blog :)
    Super przepis na ketchup, nie ma to jak taki domowy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż pobiegłam do lodówki, żeby zabłysnąć wiedzą bezużyteczną... wyjmuję ketchup (Pudliszki- a jak!) czytam, czytam i mam! SKROBIA MODYFIKOWANA! To jest to co pozwala z małej ilości pryskanych pomidorów zrobić dużo keczupu.
    ja w tym roku zrobiłam tylko przecier... wyszło mi trochę więcej niż tobie keczupu, bo prawdopodobnie nie jest aż taki gęsty... ale zupa z niego jest wyjątkowa :D
    Niestety mój sezon na własne ekologiczne pomidory już się skończył, ale przepis zachowam na przyszły rok i z pewnością go wypróbuje :)
    pozdrwiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OK - skrobia. Ale pomyśl - sam fakt - gdzie tu pomidory? :) Ułamek.

      Usuń
    2. jak to gdzie??? na naklejce :D

      Usuń
  3. Chciałabym zapytać, jak pikantny będzie ketchup sporządzony z takiego przepisu. Chciałabym taki zrobić, ale toleruję tylko ostre, więc może dodać więcej ostrej papryki? Nie chcę przesadzić i ziać ogniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas gotowania jest całkiem całkiem ostry. Potem - nagle ostrość częściowo mija. Dlatego może zamiast 1/4 łyżeczki - dodać 1/3 :)

      Usuń
  4. A ja mam pytanie- po otwarciu w jakim czasie trzeba taki ketchup zjesc zanim sie zepsuje???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie odpowiem Ci bo ... nie zarejestrowałam tego rok temu :) Słoiczek znikł w ciągu 2 dni więc wiesz. W tym roku uzupełnię to info

      Usuń
  5. Pomidory obieramy ze skóry? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A cebula? Kiedy dajemy cebulę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ajjj dzięki za uwagę :) razem z pomidorami pokrojoną

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ