Najnowsze Posty

Moje chilli con carne - lekkie, 300 kcal w porcji

By 09:00 , , , , , , , , , , , , , ,


Kojarzy mi się ze studiami bo na pewnej imprezie było to podobno danie popisowe gospodarza. Niestety, nie znam jego przepisu bo kontakt dawno się urwał ale wertując książki kucharskie, natrafiłam na ten i wsiąkłam. Nie jest może tak ostry jak powinien (nie lubię) ale naprawdę rewelacyjnie smakuje.

PS To kolejny przepis przy użyciu ceramicznego garnka od Neoflam Poland.

1 porcja to ok:
300 kcal
2,7 g błonnika
10,1 g białka
27 g tłuszczu
10 g węglowodanów


CHILLI CON CARNE
Składniki (4 porcje):
3 łyżki oleju rzepakowego
duża cebula
kawałek pora
3 ząbki czosnku
400g czystego schabu, zmielonego
1/3 łyżeczki chilli/papryki ostrej
duża szczypta pieprzu
płaska łyżeczka soli
puszka pomidorów krojonych
pół szklanki wody
puszka czerwonej fasoli konserwowej
łyżka suszonego oregano

W garnku z grubym dnem rozgrzewamy olej i przez 5 podsmażamy na nim wiórki cebuli i pora, przeciśnięty przez praskę czosnek - aż do zmięknięcia. Następnie, dorzucamy mięso mielone i razem wszystko podsmażamy pod przykryciem kolejne 5 minut. Dodajemy chilli, pieprz, oregano. Dobrze mieszamy i dalej smażymy na średnim ogniu przez 5 minut. Dorzucamy pomidory i wodę. Dusimy pod przykryciem 20 minut. Po tym czasie dodajemy odsączoną fasolę, doprawiamy solą, mieszamy. Podajemy z ryżem.


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



You Might Also Like

1 komentarze

  1. Jeśli lubisz selera naciowego zamień go porem (dla mnie to warzywko może nie istnieć, ale mogą być oba :). Seler idealnie pasuje! :) Na wartościach odżywczych się nie znam, ale to fajny dodatek do chilli :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ