Najnowsze Posty

Tagliatelle z bazyliowym pesto

By 16:29 , , , ,

Mój aparat powrócił do życia, dlatego gdy tylko go odebrałam, a Łukasz rozpoczął urlop - wyruszyłam na zakupy aby móc ''wyżyć'' się kulinarnie. 
Bądźcie więc przygotowani, że w najbliższym czasie nadrobię wszelkie kuchenne zaległości. Wszak ojcowskie trwa tylko 2 tygodnie :P

Po tak długiej przerwie, na pierwszy ogień poszło pesto. Od dawna przymierzałam się do zrobienia takiego makaronu. W końcu wypróbowałam, tym bardziej, że dostałam ''domową" bazylię.
Z uwagi na to, że orzeszki pinii są trudne do zdobycia - zrobiłam pesto po polsku - ze słonecznikiem i olejem rzepakowym zamiast oliwy.

1 porcja to:
ok. 729 kcal
1,35 g błonnika
21,52 g białka
42,42 g tłuszczu
67,95 g węglowodanów


TAGLIATELLE Z BAZYLIOWYM PESTO

Składniki:
3 ząbki czosnku
2 duże garście ugniecionej bazylii (albo doniczka np. z Tesco)
pół szklanki obranych nasion słonecznika
pół szklanki oleju rzepakowego
400 g makaronu tagliatelle
parmezan
sól, pieprz

Czosnek przeciskamy przez praskę. Wrzucamy do blendera wraz ze słonecznikiem i opłukanymi liśćmi bazylii. Dolewamy olej i ponownie miksujemy.
Makaron gotujemy al dente w osolonym wrzątku. Cedzimy i dokładnie mieszamy z pesto. Doprawiamy do smaku i posypujemy parmezanem.

Smacznego!


You Might Also Like

3 komentarze

  1. to jak aparacik naprawiony to chętnie zobaczymy aktualizację Pana Jasia :))
    a makarony uwielbiam i taką wersję robię ale bez słonecznika:)
    pozdrawienia dla Waszej rodzinki
    ania-stała czytelniczka :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron z pesto - pychota!
    Zapraszam do udziału w konkursie - http://myszkagotuje.blogspot.com/2013/09/imprezowy-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ