Najnowsze Posty

Zupa cebulowa z grzankami i startym serem

By 09:00 , , , , , , , , , , ,


Gdy widziałam jak mój Mąż kładzie cebulę na kromce chleba i ze smakiem ją zjada - prychałam z niesmakiem. To płaczliwe warzywo uznawałam co najwyżej w jakiejś sałatce...

Tymczasem zupa okazała się pyszna! Lekko słodkawa, chociaż bardziej w kierunku wytrawnej. Zupę przygotowałam w niezawodnym - jak dotąd - ceramicznym garnku od Neoflam.

Porcja to ok:
375 kcal
7 g błonnika
10 g białka
17 g tłuszczu
45 g węglowodanów

ZUPA CEBULOWA
Składniki (na 4 porcje): 
50-60 g masła
6 dużych cebul pokrojonych w plastry
płaska łyżeczka cukru
1/4 szklanki mąki
9 szklanek bulionu warzywnego
1/2 bagietki do przygotowania grzanek (80g)
2 łyżki oliwy z oliwek 
4 łyżki startego, żółtego sera o wyrazistym smaku (40g; np. z serii Old Poland)
do smaku: sól, świeżo zmielony pieprz, sos sojowy; 
ew. zielenina

W dużym garnku rozgrzewamy masło i smażymy cebulę na wolnym ogniu ok. 20 minut. Dodajemy cukier, mąkę, smażymy ciągle mieszając, aż masa zacznie się rumienić (chwilę). Stopniowo dolewamy bulion, mieszamy, aż zupa zgęstnieje. Miksujemy blenderem (ja zostawiam małe kawałki). Zmniejszamy temperaturę i chwile jeszcze gotujemy. Bagietkę kroimy w kromki, skrapiamy oliwą i opiekamy na złoto w piekarniku. Porcję posypujemy serem.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


W garnku od Neoflam wykonałam również:

You Might Also Like

8 komentarze

  1. wersja light zupy:)
    jadłam francuską wersję..
    i sama robię mocno kaloryczna- smażę cebulę na patelni w oliwie,nie blenderuję, zalewam bulionem, posypuję duzą ilością parmezanu plus grzanki wlasnej roboty także smazone na oliwie.. tłusto.
    Spróbuję Twojej wersji - mam nadziejęże mi posmakuje:)
    ana

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry. Chciałam zapytać, o łączenie pokarmów ze sobą, mam na myśli białko, tłuszcze, węglowodany, w internecie znalazłam dużo sprzecznych informacji i nie wiem jak się do nich odnieść. Co można ze sobą łączyć, czego nie łączyć i jak to wpływa na organizm. Mam nadzieję, że Pani jako fachowiec, pomoże mi i rozwieje moje wątpliwości. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      proszę się do mnie odezwać na maila: maria.a.brzegowy@gmail.com

      Usuń
  3. Mój wczorajszy wpis zaginął w akcji więc dopisze dziś. Ta zupka jest obłędnie pyszna! Nigdy nie jadłam ani nie robiłam cebulowej i to był błąd, jest super i na stałe zagości w mojej kuchni, wczoraj zjedliśmy całą jaką zrobiłam, polecam do młodej cebulki jaka jest teraz nie dodawać już cukru bo nie ma takiej potrzeby, zamiast bagietki upiekłam 3 kromki chlebka razowego z masełkiem na chrupko i rozkruszyłam po ostygnięciu do zupy i posypałam serem.....no niebo w buźkach :) PYCHA!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo, bardzo sie cieszę, że Ci smakowała :) Sama muszę ją nieco odświeżyć
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ