Najnowsze Posty

Bakłażany z pomidorami i mozzarellą

By 13:43 , , , , , ,

Wybaczcie mi jeśli pomyliłam się w swoim wolnym tłumaczeniu. Nie znam włoskiego ni w ząb, a że podobno Melanzane alla parmigiana to klasyczna potrawa makaroniarzy, pomyślałam, że zabłysnę nieco jako poliglotka. 
Jeśli mi nie wyszło - chowam ze wstydu głowę w piasek.
I DUSZĘ TEGO KTO WYMYŚLIŁ TRANSLATOR !!!


Nie mniej jednak, przystawka wyszła (podobno) obłędnie. I choć parmezan zamieniłam na mozzarellę, a całość wykonałam w formie małej piramidki (a nie jak tradycyjnie - zapiekanki) - myślę, że się Wam spodoba :)

1 porcja to ok:
252 kcal
3,6 g błonnika
12,06 g białka
19,2 g tłuszczu
11,1 g węglowodanów

BAKŁAŻANY Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Składniki:
bakłażan 
2 duże pomidory
kula mozzarelli (a nawet dwie jeśli ktoś lubi)
4 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz

Bakłażana umyć, pokroić w plastry, oprószyć solą i odstawić na 15 minut. Po tym czasie - opłukać i ułożyć na polanej oliwą folii aluminiowej. Wsadzić do piekarnika nagrzanego na 180*C na 20 minut.
Pomidory pokroić w poziomie na plastry. Podobnie mozzarellę (cienko).
Na folii układać piramidki z bakłażana, pomidora i sera. Pomidora zawsze oprószyć solą i pieprzem. Między warstwy włożyć listki świeżej bazylii. Zapiekać w 180*C przez 10 minut, aż ser się rozpuści. Całość skropić oliwą.

Bon Appetit!


You Might Also Like

5 komentarze

  1. Dzień dobry. Czy ma Pani jakieś porady jak zdrowo przytyć 5kg? Z góry dziękuję za pomoc. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz do mnie na maila:
      bpositive.contact@gmail.com

      Usuń
  2. wygląda apetycznie! i a tam przystawka, fajna apetyczna kolacyjka ;-) Kolejny przepis,który chce się zrobić ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdyby nie pomidory - dla mnie byłaby bajeczka :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ