Najnowsze Posty

Piegusek piegowaty z czekoladą

By 19:47 , , , , , ,

Wczoraj były kaloryczne muffiny z musem pomarańczowym KLIK, dziś kaloryczny piegusek :)


Kilkoro z Was zainteresowało się serkiem Philadelphia, którego użyłam w musie pomarańczowym. Ja, znalazłam go w sieci sklepów Hitpol ale myślę, że Tesco czy Carrefour też go mają. Wyglądem, serek przypomina nieco mascarpone. Smak odrobinę bardziej kwaśny.

1 porcja to ok:
356,5 kcal
1,28 g błonnika
5,88 g białka
21,85 g tłuszczu
34,77 g węglowodanów

PIEGUSEK PIEGOWATY Z CZEKOLADĄ

Składniki (ok 12 kawałków):
3/4 szklanki cukru
250 g masła
4 jajka
2 i 1/3 szklanki mąki
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół tabliczki gorzkiej czekolady
6 orzechów włoskich
silikonowa forma do pieczenia o dowolnym kształcie

Łyżkę cukru odkładamy. Resztę cukru ucieramy na puszystą masę z masłem. Ciągle ucierając, dodajemy po jednym żółtku. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i łyżką łączymy z masą. Czekoladę i orzechy siekamy na drobniutkie kawałki (ja roztarłam orzechy na miał). Dodajemy do ciasta.Białka ubijamy na sztywną pianą i delikatnie łączymy z całością. Wyjdzie z tego gęsta, zwarta masa. Wykładamy ją do formy, wygładzamy.Pieczemy ok. 50 minut w 180*C na środkowej półce (sprawdzamy patyczkiem).


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U KLIK



You Might Also Like

0 komentarze

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ