Najnowsze Posty

DANIA DLA DZIECI - Buraczki z Ziemniakiem - 7m+

By 20:52 , , , , ,

Jeśli i Twoja pociecha - podobnie jak mój Janko - nie wykazała do tej pory oznak alergii przy rozszerzaniu diety, możesz spróbować podać jej buraki zaraz po ukończeniu szóstego miesiąca. Jeśli jednak pojawiły się małe trudności - poczekaj jeszcze nim skończy 7 miesięcy.



Burak bogaty jest w żelazo i kwas foliowy. Warto by zagościł w diecie Twojego malucha.
Ponieważ jałowy ziemniak nie zawsze może odpowiadać szkrabowi - rozwiązaniem jest wymieszanie tych dwóch warzyw razem. Ja mam to szczęście, że młody lubi jedno i drugie solo. Ale by nie brudzić większej ilości naczyń oraz by zanadto nie utrudniać sobie życia - czasem miksuje je razem.

Z podanej ilości składników wyjdą ze 3 słoiczki mieszanki. Do obiadku wystarczy pół - resztę zje mama. Drugi słoiczek wstawiłam do lodówki, a trzeci dostał się Jasiowemu kuzynowi.

BURACZKI Z ZIEMNIAKIEM
Składniki:
jeden duży burak
2 średnie ziemniaki
woda źródlana
łyżka oliwy z oliwek

Buraka i ziemniaki obieramy, dokładnie myjemy i wrzucamy na parowar. Gotujemy do miękkości (u mnie ok. 40 minut). Na gorąco miksujemy z dodatkiem wody (tyle by wyszła aksamitna papka), dodajemy oliwę, rozkładamy do słoiczków. Do lodówki chowamy dopiero wtedy gdy całkowicie wystygną.


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



You Might Also Like

2 komentarze

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ