Najnowsze Posty

DANIA DLA DZIECI - Zupka jarzynowa z mięsem - 6m+/Gluten

By 13:42 , , ,

Myślałam, że ten cykl nie przypadnie Wam do gustu. Że banały, że niepotrzebne i każda mama przecież to wie. A tu nagle dostaję parę maili, że wręcz przeciwnie - bardzo pasują i są małą inspiracją w rozszerzaniu diety Waszych maluszków. Jeśli tak - brnę w te cuda dalej :) Specjalnie dla Was!


Miesiąc mięsnego i rybnego słoiczkowania mamy za sobą - pora więc na gotowanie domowe. Nadal cholernie się boję, bo mięso jak mięso, no i ości w rybach, ale przecież nie będzie do końca życia jadł zupki ze słoiczka.

Zakupiłam więc cielęcinę, przygotowałam warzywa i podobnie jak poprzednie zupki - upichciłam smaczną bryjkę.



ZUPA JARZYNOWA Z CIELĘCINĄ

Składniki:
kawałek cielęciny (ja miałam taką na kotlety)
2 marchewki
biała pietruszka
kawałek selera
ziemniak
liść kapusty włoskiej
3 łyżki kaszy manny


Połowę kotleta kroimy w kostkę (resztę zamroziłam) i gotujemy do miękkości (u mnie ok. 20-25 minut - w zależności od cielęciny). Kawałki mięsa wyciągamy z wody i odkładamy.
Warzywa (oprócz kapusty) obieramy, dokładnie myjemy, po czym zalewamy 2 szklankami wody i pod przykryciem gotujemy ok. 15 minut. Pod koniec gotowania dodajemy liść kapusty. 
Wsypujemy 3 łyżki kaszy manny i gotujemy jeszcze z 15 minut na najmniejszym ogniu. W trakcie dolałam mniej więcej szklankę wody. 
Warzywa i mięso dokładnie miksujemy blenderem. Przed podaniem - do każdej porcji dodajemy pół łyżeczki oliwy z oliwek.

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Musi być pyszna :) Z miksowania na gładką papkę po 6 mż bym już zrezygnowała, dziecko musi się uczyć żuć więc miksowałabym do grudek. Ewentualnie na papkę a część ( np marchewkę) drobno pokrojoną dodała. Im szybciej zaczniemy podawać grudki i całe kawałki tym lepiej dla późniejszej wymowy dziecka :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ