Najnowsze Posty

Kasza jaglana z warzywami

By 13:40 , , , , , , ,

Wczoraj, późnym popołudniem - kurier przytachał mega dużą pakę. 




A w niej: kasze, crunche, otręby, zarodki, muesli, wyroby sojowe ... 
Zaraz gdy Jaśko zasnął - zabrałam się za robienie batoników muesli. Przepisu jednak jeszcze nie dopracowałam, dlatego dziś Wam go nie sprzedam.

Mam za to dla Was pyszną kaszę jaglaną z papryką, cukinią, marchewką i pomidorami. Wszystko w cudnym aromacie grubego szczypiorku. PYYYCHA!!!

Podobno "gdyby każdy z nas jadł kaszę jaglaną przynajmniej dwa razy w tygodniu, to prawdopodobnie oddziały gastrologiczne w szpitalach z czasem by opustoszały'' (klik)
Pod względem zawartości białka, kasza jaglana przewyższa ryż i kaszę gryczaną, a białko to jest świetnie przyswajalne. Jaglanka zawiera podobną ilość tłuszczu co płatki owsiane - jest więc naprawdę dietetycznym i pełnowartościowym pokarmem. Bogata w witaminy z grupy B oraz PP, karoteny, żelazo i magnez. Do tego lekkostrawna i pyszna. Czegoż chcieć więcej?

Porcja to ok: 
310 kcal
6,8 g błonnika
9,17 g białka
11,37 g tłuszczu
48,9 g węglowodanów


KASZA JAGLANA Z WARZYWAMI

Składniki (4 porcje):
szklanka suchej kaszy jaglanej KLIK
cebula czerwona
cebula biała
marchewka
czerwona papryka
zielona papryka
cukinia
duży pomidor
pęk grubego szczypiorku
sól różowa himalajska KLIK
pieprz
oliwa z oliwek 

Kaszę jaglaną przepłukać zimną wodą, potem przelać wrzątkiem. Gotować w 2 szklankach zagotowanej wody z 2 szczyptami soli, przez ok 15 minut (na małym ogniu), aż do wchłonięcia wody.
Na 4 łyżkach oliwy podsmażyć pokrojone w kostkę cebule. Dorzucić plasterki marchewki, chwilę smażyć. Następnie - paprykę i pomidora pokrojone w kostkę, znów chwilę smażyć. Dolać pół szklanki wody, dorzucić plasterki cukinii, dusić przez ok. 15 minut. 
Dodać kaszę, pokrojony szczypiorek, doprawić sola i pieprzem.




You Might Also Like

8 komentarze

  1. świetny przepis :) prosto zdrowo i smacznie i to najważniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam gorąco! Myślałam jeszcze o pieczarkach - swietnie by do tego pasowały :)

      Usuń
  2. Fajny pomysł na urozmaicenie kaszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeść na ciepło czy na zimno?

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Pewnie! Użyłam różowej bo taką miałam w zanadrzu :)

      Usuń
  5. To jest pyszne! Ją zrobiła wersję uboższą, bo nie miałam cukini w domu, ale jest i tak bardzo dobre:)) ..no to mam kolejny świetny pomysł na obiad :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ