Najnowsze Posty

Wytrawne muffiny śniadaniowe z porem i szynką - zamiast chleba

By 11:30 , , , , , , , , , , , , ,


 
Do tej pory piekłam jedynie babeczki na słodko. Często jednak, spotykałam w sieci takie śniadaniowe. Pomysł przypadł mi do gustu, dlatego bazując na swoim sprawdzonym muffinkowym przepisie - stworzyłam muffiny wytrawne. Najlepsze są zaraz po wyjęciu z piekarnika - po lekkim przestudzeniu. Taka babeczka z powodzeniem zastąpi kromkę chleba :)

Podczas produkcji mąki, od ziarna oddzielone zostają otręby i zarodki. Dzięki temu, wypieki mają delikatną fakturę i smak. Niestety, to właśnie te ''produkty uboczne'' są najcenniejszymi częściami ziarna. Kwas foliowy, cynk, żelazo, magnez, miedź, selen, witamina E, niacyna, B1, B2 ...

Jeśli więc tak jak ja, czasami korzystasz ze zwykłej mąki, dodaj do ciasta chociaż z parę łyżek otrębów albo zarodków. Różnicy w smaku nie poczujesz, a na pewno wyjdzie Ci to na zdrowie. 

1 muffina to ok: 
210 kcal
1 g błonnika
7 g białka
12 g tłuszczu
18,6 g węglowodanów

MUFFINY Z POREM I SZYNKĄ
Składniki (na 12 sztuk):
CIASTO - suche
2 niepełne szklanki mąki pszennej
2 szczypty soli
łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki zarodków pszennych KLIK
łyżka otrębów żytnich KLIK

CIASTO - mokre 
pełna szklanka mleka 3,2%
1/2 szklanki oleju słonecznikowego
2 jaja
1/2 części pora
8-10 plastrów ulubionej wędliny ( u mnie drobiowa )
łyżka oleju

Na rozgrzanym oleju, przesmażamy pokrojony w półtalarki por - aż zacznie się rozpadać. Odcedzamy z nadmiaru tłuszczu na papierze. W misce łączymy składniki suche, w osobnej - mokre (mleko, olej, jajka, oraz por i pokrojoną w kostkę szynkę). Całość mieszamy razem drewnianą łyżką.* Dodajemy 2 szczypty pieprzu, napełniamy ciastem foremki i pieczemy ok. 25 minut w piekarniku nagrzanym do 200*C.

*jeśli ciasto wyda nam się zbyt gęste - można je nieco rozrzedzić mlekiem
foto w wykonaniu kolegi M. Matrejka

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

9 komentarze

  1. ile oleju należy dodać do ciasta??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 0,5 szklanki :) ta łyżka do przesmażenia pora :)

      Usuń
  2. Myślisz, że można czymś zastąpić zarodki? Bo ich nie mam w domu, a już byłam w sklepie:( Zamiast otrębów żytnich dam pszenne, bo takie w domu posiadam. Ale chyba i tak powinno wyjść ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jasne - daj więcej otrębów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O cholerka, pyszności. Szkoda, że muszę być na diecie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Są rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. z mokrymi :) (zapomniałam dopisać w nawiasie)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ