Najnowsze Posty

DANIA DLA DZIECI - Mus z Jabłka i Gruszki - 5/7m+

By 11:50 , , , , , , ,

Idąc więc za ciosem i wychodząc naprzeciw Waszym pytaniom - od dziś rozpoczynam "fotograficzny'' zapis Jasiowych przepisów. Może będzie Wam łatwiej, może Was jakoś zmotywuję - nie mniej jednak - mam nadzieję, że receptury będą przydatne :) 
Sama, szukałam takich ''banałów'' w internecie i - o dziwo - bardzo często natrafiałam na pustą przestrzeń. Mama, która dopiero zaczyna rozszerzać dietę swojego pierwszego maluszka, obawia się chyba wszystkiego. Ja tak miałam. 


W poprzednim tekście, pisałam o produktach, które przyswoił już mój półroczny Janek. Jabłko, w zasadzie od początku (za wyjątkiem dwóch pierwszych słoiczków) - jadał na surowo. Przetarte przez najmniejsze oczka, zmieszane z marchewką, w późniejszym okresie - z bananem.

Ponieważ jednak dostałam "wsiowe'' gruszki - zmieniłam mu nieco to deserkowe menu.
Moja ciocia - a jednocześnie przyszywana "babcia'' Jajunia - jest niejako moim małym, żywieniowym autorytetem. Nie ma wprawdzie ku temu żadnego specjalistycznego wykształcenia, ale jest niezwykle oczytana, wszechwiedząca i posiada naprawdę zdrowe podejście do większości spraw tego świata.

Do tej pory - owoce dostawał na surowo.
"Babcia'' poradziła mi jednak by gruszkę lekko podgotować. Podobno jest nieco cięższa i lepiej nie ryzykować bólów brzuszka bobasa.
Gruszka jest rekomendowana przez żywieniowców po 7 miesiącu życia dziecka.
Tak więc:
MUS Z JABŁKA I GRUSZKI - 7M+

Składniki:
2 duże słodkie gruszki (po 7 miesiącu)
3 duże jabłka (miałam 2 słodkie i 1 kwaśne)

Owoce obrać, umyć, wrzucić na parowar. Gotować parę minut, aż zaczną się rozpadać. Wrzucić do blendera, porządnie zmiksować. Wystudzić.

Ja, Jasiowe posiłki przygotowuję w większych ilościach. Zwykle jest to jeden dodatkowy słoiczek. Po wystudzeniu, wstawiam go do lodówki i mam jak znalazł na drugi dzień. Tu - trzeci słoiczek dla mamusi - było naprawdę pyszne :)

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Mam pytanie ja inaczej zrobi mus jak nie mam parowaru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ugotować w wodzie :) Najlepsze jest oczywiście gotowanie na parze bo w produkcie zachowana zostaje największa ilość składników odżywczych. Jeśli nie masz całego parowaru, może zaopatrz się w najtańszą wkładkę do garnka? Powiem szczerze, że gotujemy tak nawet ziemniaki dla siebie do obiadu. Takie warzywa mają zupełnie inny smak niż gotowane w wodzie. Nie potrzeba zazwyczaj żadnych przypraw. Jeśli jednak już musisz ugotować w wodzie, pokrój owoce w kawałki, zalej wodą tak by przykryła je całe i gotuj na średnim ogniu, aż gruszki delikatnie zmiękną. Tylko nie roztoguj na bryjkę! :)

      Usuń
  2. Dziekuje za odpowiedz:) Napewno zaopatrze sie w taka wkladke bo na parowar narazie brak funduszy ale w swoim czasie napewno kupie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spójrz - nawet za 9 zł kupisz :)

      http://www.twenga.pl/wkladka-do-gotowania-na-parze.html

      Usuń
  3. Ja dodałam kawałek banana jeszcze do jabłka i gruszki jak kiedyś robiłam taki deserek dla mojego maluszka :) też był dobry :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ