Najnowsze Posty

Placki gryczane z sosem koperkowym

By 16:41 , , , , , ,

Pierwszy raz spróbowałam ich podczas wizyty Przyjaciółki. Przytachała je w ramach obiadu dla swojego synka. Efekt był taki, że prawie wszystko im zeżarłam. Takie było pyszne :)



Oryginalny przepis skonstruowała nasza wspólna koleżanka - Monika, a inne jej przepisy znajdziecie na tym blogu.

1 placuszek to ok:
90 kcal
1,15 g błonnika
3,09 g białka
4,73 g tłuszczu
9,93 g węglowodanów

Cały sos to ok:
82 kcal

PLACKI GRYCZANE Z SOSEM KOPERKOWYM

Składniki (na ok. 20 placuszków):
2 woreczki kaszy gryczanej
cukinia
3 jajka
cebula
2 ząbki czosnku
3 czubate łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
pęk drobno posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz
olej do smażenia

SOS
5 łyżek jogurtu naturalnego
2 pełne łyżki drobno posiekanego koperku
przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku
kilka kropel z cytryny
sól, pieprz

Kaszę gotujemy. Cukinię ścieramy na grubych oczkach, delikatnie solimy i odstawiamy. 
Cebulę kroimy w kostkę, rumienimy na łyżce oleju. 
Do dużej miski wsypujemy przestudzoną kaszę, odciśniętą z nadmiaru wody cukinię, cebulę, jajka, przeciśnięty przez praskę czosnek, mąkę, natkę. Doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy. Smażymy na złoto, odsączamy na papierowych ręcznikach.
Składniki sosu mieszamy i doprawiamy (ma być wyrazisty).




You Might Also Like

19 komentarze

  1. Placki są pyszne ! jeden z lepszych przepisów - ja jednak dodaję więcej cukinii do nich, oraz żeby ona nie była taka mokra nawet po odciśnięciu - ścieram ją dzień wcześniej i na cedzak.Polecam z sosem koperkowym czy czosnkowym - mniam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam coś podobnego. Pyszne są. Chyba znowu sobie upichcę:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo świetny pomysł, muszę spróbować, może mój syn się skusi, on lubi placki, ale jestem wstrętna bo trochę oszukuję, że cukinia w potrawach to ogórek, bo ogórka lubi a cukinii nie tknie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. grunt, że wcina w ten sposób tę cukinię haha :)

      Usuń
  4. Zrobiłam je. Są przepyszne !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika zainspirowała mnie i też je dzisiaj zrobiłam, tak są przepyszne!

      Usuń
  5. zapowiadają się pysznie, tylko poza mną nikt ich nie zje :(

    OdpowiedzUsuń
  6. A zamiast cukinii co można dać nie lubię

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. używałam prażonej, ale teoretycznie i biała będzie dobra

      Usuń
  8. Pyszne placuszki!!! Bardzo nam smakowaly!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam :)) wyszły mega!!! Kocham kaszę gryczną❤️proszę o więcej takich przepisów ��

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe połączenie dla miłośników placków, kaszy gryczanej i koperku! Pychota

    OdpowiedzUsuń
  11. a można mąkę zastąpić np. otrębami owsianymi:)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że to może się udać :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ