Najnowsze Posty

Tort czekoladowo-orzechowy

By 12:00 , , , , , , , ,



Ci, którzy śledzili moje tortowe poczynania na Facebook-u, wiedzieli na bieżąco ile czekolad spaliłam (tak, da się!), ile kursów zrobił Łukasz do sklepu i ile ciśnienia miałam przez cały ten czas.Piekłam pierwszy raz w życiu. Miałam ambicję niewiarygodne i zaparłam się, że upiekę.I chyba się udało. Tort powstał w ramach prezentu urodzinowego dla Teścia. Smakował :)

TORT CZEKOLADOWO - ORZECHOWY
Składniki:
BISZKOPT
13 dag mąki pszennej (13 pełnych łyżek)
8 jajek
15 dag cukru (11 łyżek)
200 g zmielonych orzechów włoskich
cukier waniliowy
2 łyżki mocnej, zimnej kawy
pół łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

DO NASĄCZENIA

kilka łyżek mocnej, zimnej kawy

MASA

250 g serka mascarpone (w oryginale były 2 takie)
200 g śmietanki kremówki
5 łyżek mleka
łyżka soku cytrynowego
3 opakowania cukru waniliowego
2 łyżki startej czekolady

POLEWA

2 gorzkie czekolady
125 g masła


Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Pod koniec dodajemy cukry, miksujemy. Stopniowo dodajemy żółtka, dalej miksując. Mąkę dokładnie mieszamy z orzechami i proszkiem, dodajemy do ciasta, mieszamy. Wylewamy do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy (ok. 21 cm) i pieczemy na środkowej półce w temperaturze 170*C przez ok. godzinę do suchego patyczka). Wystudzony biszkopt dzielimy na 3 blaty. Nasączamy kawą. Śmietankę ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy cukier waniliowy, ubijamy. Serek mascorpone rozrabiamy z mlekiem i sokiem z cytryny, dodajemy do tego ubitą śmietankę, startą czekoladę, delikatnie mieszamy łyżką.Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, dodajemy masło, mieszamyć.Blaty przekładamy masą. Oblewamy przestudzoną polewą pomagając sobie łyżką.





You Might Also Like

0 komentarze

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ