Najnowsze Posty

DANIA DLA DZIECI - Zupka jarzynowa z kaszą jaglaną - 9m+

By 19:11 , , , ,

Zupki jarzynowe Jaś przyswaja rewelacyjnie. Co parę dni, jada też przygotowaną w domu cielęcinę albo indyka. Również i ryby są stale obecne w Jego menu, aczkolwiek w tej kwestii, nadal posługuję się słoiczkami - wciąż panicznie boję się ości. 
Dziś, po raz pierwszy do zupki zamiast kaszy manny, dodałam jaglaną. Lekkostrawną kopalnię zdrowia. Nie tylko dla malucha. Kasza jaglana rekomendowana jest po 9 miesiącu życia dziecka.


ZUPKA JARZYNOWA Z KASZĄ JAGLANĄ

Składniki:
2 małe marchewki
1 korzeń pietruszki
ziemniak
kilka różyczek brokułu
liść kapusty włoskiej
mały kawałek pora
kilka łodyżek natki pietruszki
4 łyżki kaszy jaglanej KLIK
oliwa z oliwek


Marchewkę, pietruszkę i ziemniaka obieramy i razem z porem kroimy w mniejsze kawałki, zalewamy 1,5 szklanki wody i gotujemy do miękkości. W trakcie dodajemy liść kapusty i porwaną natkę pietruszki. W razie potrzeby - podlewamy wodą. 

Na parze gotujemy brokuła.
Kasze jaglaną przepłukujemy zimną wodą, potem przelewamy wrzątkiem. Przekładamy do rondelka i zalewamy szklanką wody. Gotujemy 20 minut do miękkości, podlewając wodą i uważając by się nie przypaliła.
Warzywa i kaszę miksujemy na krem, dzielimy na porcje (ok. 3). Do każdej przed podaniem dodajemy łyżeczkę oliwy z oliwek.


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U KLIK

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Robię podobną :) http://smaczy.blogspot.com/2013/07/mode-jarzynki-z-kasza-jaglana.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaśko też lubi mięsną wersję :) Śpi po niej całą noc.

      Usuń
  2. Mój w tym wieku jeszcze "gardził" mięsem ;) Teraz jak ma rok wyjada w pierwszej kolejności kawałki indyka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli chodzi o ryby to na początku też używałam słoiczków, teraz gotuję mojej 10-miesiecznej córeczce kawałek karpia (tam gdzie są długie ości) i sprawdzam zawsze ze trzy razy oddzielone mięsko czy aby na pewno nie zawieruszyła się jakaś ość. Ryby przywozi mi znajomy wędkarz, więc mam pewność, że są świeże.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zrobiłabym taką zupkę z kapustą włoską ale co zrobić z resztą (po zużyciu jednego liścia)? Nie przepadam specjalnie za nią :(
    Jak sobie z tym radzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na bazarku pytam czy nie mają luźnego liścia kapusty i dostaje za darmo :-) ale pytam u tych pań u których zawsze robię zakupy

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ