Najnowsze Posty

Francuskie ciastka-szarlotki z malinami i płatkami migdałowymi

By 15:41 , , , , , , , , ,


1 ciastko to ok:
57 kcal
0,8 g błonnika
0,9 g białka
3,3 g tłuszczu
6,54 g węglowodanów

Ciasto francuskie kocham przede wszystkim dlatego, że przywołuje w mojej głowie mnóstwo fantastycznych wspomnień. Podczas kilkakrotnych pobytów w Szwajcarii, do granic możliwości mojego brzucha objadałam się pysznymi, świeżutkimi croissantami i ciachami. I choć "nasze polskie, francuskie'' rogaliki niewiele wspólnego mają z [krłasą] i tak znajdują się na liście moich ukochanych, słodkich przekąsek.

FRANCUSKIE CIASTKA-SZARLOTKI

Składniki:
opakowanie ciasta francuskiego (ok. 275 g)
2 duże, słodkie jabłka
szklanka dojrzałych, słodkich malin (w lecie) lub mrożonych 
łyżka, dwie płatków migdałów
cynamon
ew. cukier puder

Ciasto rozwijamy, kieliszkiem (np. do wina) wykrawamy krążki, które układamy na blasze z papierem do pieczenia. Jabłka obieramy i kroimy w drobną kosteczkę. Nakładamy na kółka wraz z jedną, dwoma malinami. Posypujemy odrobiną płatków i cynamonem. 
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200*C do zrumienienia, przez ok. 15 minut (opcja góra-dół).
Słodcy wyjadacze mogą posypać ostudzone ciastka cukrem pudrem.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

1 komentarze

  1. A ja się zastanawiam co tu spiec na urodziny, a tu takie proste, piękne i pyszne ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ