Najnowsze Posty

Jajka zapiekane w formie na muffinki

By 19:45 , , , , , , , ,


Robiłam je już jakiś czas temu ale, że przepis nie był wówczas zbyt dopracowany - pozwoliłam sobie na małą reaktywację. Tym bardziej, że zgłosiłam go do BlogerChef-a :) Większość z Was już wie, że udało mi się zakwalifikować do jednego z pięciu półfinałów kulinarnego konkursu - BlogerChef. Radość jest tym większa, że mój zestaw został wybrany przez Jury, a nie przeszedł ilością nagabywanych w sieci głosów :) Na konkursowy weekend do czterogwiazdkowego hotelu jadę już jako ... wygrana. Tak, tak. Samo to, że spędzę cudowne dwa dni w towarzystwie moich mężczyzn jest już dla mnie największą nagrodą. Śniadanie pod nos, piękne pokoje, ciekawa okolica ... Czego chcieć więcej?

Ponieważ jednak kwalifikacja nie usadziła mnie na miejscu, prę dalej i próbuję niezłomnie. Wszak zostały jeszcze trzy półfinały i trzy ekstra miejsca na weekend. Tym razem, tematem przewodnim były sery. Z mojej strony poszybowała Tarta z suszonymi pomidorami i szynką oraz te jajka jako przystawka. 

1 jajko to ok:
209 kcal
0,9 g błonnika
12 g białka
14,8 g tłuszczu
7,5 g węglowodanów


ZAPIEKANE JAJKA
Składniki (na 6 sztuk):
6 jajek
masło
kilka kromek czerstwego chleba
kilka plasterków dowolnej wędliny
kilka plasterków sera typu radamer firmy Serenada
kilka pomidorków koktajlowych
kilka czarnych/zielonych oliwek
sól, pieprz
szczypiorek



Dołki w formie dokładnie smarujemy (!) masłem. Na dnie każdego układamy kawałek chleba. Na tym paseczki szynki i sera, po ćwiartce pomidorka, połówce oliwki. Wbijamy jajka*, delikatnie solimy i zapiekamy ok. 10-12 minut w piekarniku nagrzanym do 200*C na środkowej półce na opcji góra-dól. Podajemy udekorowane szczypiorkiem.

*tak naprawdę, od wielkości formy (dołki) zależy ilość gotowych jajek

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



Inspiracja z Make Cooking Easier

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Swietny pomysl na śniadanko lub kolację ;) Super przepis :D

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ