Najnowsze Posty

Tarta z suszonymi pomidorami i szynką

By 20:10 , , , , , , , , , ,



Tarty to takie prawie-pizze. Przynajmniej dla nas. Z tą różnicą, że o wiele łatwiej i szybciej je przyrządzić i wokół nie ma tyle bałaganu - co przy moich ''zdolnościach'' porządkowych, jest naprawdę sporym plusem :) Ciasto nie potrzebuje ani drożdży ani wyrastania, a smak zależy od tego co doń powkładamy.

Ciasto z tego przepisu robię już n-ty raz i jak do tej pory - nigdy się na nim nie zawiodłam. Tym razem, odchudziłam nieco nadzienie, zamieniając śmietanę na jogurt naturalny. W zasadzie - samo ciasto jest już nieco light - w większości przepisów, masła jest drugie tyle.

1 kawałek to ok:
298 kcal
2 g błonnika
14 g białka
17,5 g tłuszczu
21,7 g węglowodanów

TARTA Z SUSZONYMI POMIDORAMI I SZYNKĄ
Składniki (na ok. 8 kawałków):
CIASTO
1,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
3 łyżeczki zarodków pszennych KLIK
75 g zimnego masła 
6 łyżeczek zimnej wody
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
jajko
szczypta soli himalajskiej KLIK

NADZIENIE 
6 kopiatych łyżek jogurtu naturalnego
2 łyżki śmietany (np. 12-18 %)
2 duże jajka
6 suszonych pomidorów w oleju (kawałki)
8 plasterków polędwicy sopockiej
5 plastrów sera żółtego gouda
średnia czerwona cebula
pieprz 

Ciasto dokładnie zagniatamy i wstawiamy do lodówki na 15 minut. Schłodzone wałkujemy i wykładamy nim formę do tarty. Nakłuwamy widelcem i wstawiamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 180*C (opcja góra-dół, środkowa półka). Pomidory kroimy w mniejsze kawałki, szynkę, ser w kostkę, cebulę we wiórka i mieszamy z pozostałymi składnikami. Dodajemy szczyptę pieprzu, wylewamy na podpieczony spód. Układamy kilka listków bazylii i zapiekamy ok. 25 minut w 180*C na środkowej półce (opcja góra-dół)


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U




You Might Also Like

10 komentarze

  1. Nie powiem ale ciekawie wygląda :) Też często tarty u mnie goszczą choć mimo troszkę większej kaloryczności dodaje mozzarelle, dzięki temu wierzch jest fajnie spieczony:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też zwykle daję mozzarellę :) tym razem przepis przygotowywałam pod półfinał BlogerChef-a, a tematem III-ego zadania był ser żółty :)

      Usuń
  2. Czymś mozna zastąpić zarodki? Bo sie okazało że mi sie skończyły a wszystkie inne składniki mam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Tarta jest super! Przyrządzałam ją dwa razy i każdemu kto ją jadł bardzo smakowała. Do tego przygotowanie nadzienia jest bardzo proste i szybkie co jest dużym plusem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dwa tygodnie się zbierałam i w końcu zrobiłam. Bardzo dobra i szybka!
    B.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy zamiast masła można użyć oleju kokosowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz spróbować, ale raczej wybrałabym masło

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ