Najnowsze Posty

Zupa z soczewicy z pomidorami

By 14:02 , , , , , , ,


Przyznam, że bałam się nieco soczewicy. Kojarzyłam ją raczej z bajką o Kopciuszku i mimo, że orientowałam się w jej bogatym wnętrzu (żelazo, magnez, witamina B1, cynk), jakoś niespecjalnie garnęłam się do jej szykowania. Dopiero gdy podałam ją swojemu Jankowi, odkryłam, że ma naprawdę przyjemny smak. Tak właściwie, to przy tym małym brzdącu uczę się jadać coraz to nowych rzeczy :) Kasza jaglana czy kukurydziana wcześniej nawet nie bywały na moim talerzu :) Tak jak i soczewica.

Zupę gotowałam wczoraj wieczorem, więc chłonęliśmy ją na późną kolację. Moim skromnym zdaniem - jest przepyszna! I prawdopodobnie na stałe wejdzie do naszego pomidorowego menu.

Porcja to ok:
200 kcal
4,2 g błonnika
17 g białka
7 g tłuszczu
18,7 g węglowodanów

ZUPA Z SOCZEWICĄ
Składniki (na ok. 8 porcji):
1,5 l bulionu/rosołu*
marchewka, biała pietruszka, 2 ząbki czosnku, cebula
łyżka masła
łyżeczka świeżo zmielonej kolendry (utarłam w moździerzu)
świeżo zmielony pieprz
sól
puszka (400g) krojonych pomidorów
400 ml soku pomidorowego
szklanka czerwonej soczewicy KLIK

Warzywa kroimy w kostkę i w garnku z grubym dnem, na łyżce masła szklimy przez ok. 4 minuty. Wlewamy bulion, dodajemy kolendrę i pomidory. Doprowadzamy do wrzenia i na wolnym ogniu gotujemy przez 10 minut, aż warzywa nieco zmiękną.Dodajemy sok pomidorowy i znów gotujemy przez 10 minut. Całość blendujemy, wsypujemy przepłukaną soczewicę i gotujemy do jej całkowitego zmięknięcia (ok.10-15 minut). Doprawiamy solą i pieprzem.


*bulion ugotowałam na kawałku piersi z indyka, 2 marchewkach, pietruszce, selerze, z listkiem laurowym, zielem angielskim, lubczykiem i solą


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Zupka pycha! Dzisiaj królowała na stole:) Pierwszy raz jadłam soczewicę, ale dzięki temu przepisowi na pewno nie ostatni:) Po prostu zdrowa PYCHOTA!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. rzadko trzymam się przepisu - tutaj dodałam tylko połowę papryki czerwonej (pokrojoną wrzuciłam razem z resztą warzyw) i wyszło GENIALNIE! super zupa, zastąpię nią tradycyjną pomidorówkę.

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ