Najnowsze Posty

Jaglane muffinki z odrobiną gruszki i czekolady

By 18:29 , , , , , , , , , , , ,



Dawno nie było u nas kaszy jaglanej, podobnie jak i ulubionych muffinek. Postanowiłam połączyć więc przyjemne z pożytecznym i tak powstały jaglane babeczki (taaak, wiem, że między muff, a babeczkami jest różnica. dajcie mi już żyć :)
Babeczki są dosyć ciężkie, mokre dlatego nakładając ciasto do papilotek, zmniejszyłam nieco jego ilość (kopiata - max 1,5 -  łyżka). Między innymi właśnie dlatego babeczki nie są tak cudownie wyrośnięte jak ich poprzednicy. 
Mi najlepiej smakowały lekko przestudzone ale na drugi dzień - też były jeszcze całkiem dobre :)
Ponieważ aktualnie w mojej szafce brakuje pełnoziarnistej mąki - użyłam zwykłej, tortowej, a w zamian za to - dodałam sporą ilość otrębów.

1 sztuka to ok:
113 kcal
1,13 g błonnika
2,5 g białka
3,6 g tłuszczu
17,7 g węglowodanów

MUFFINKI Z ODROBINĄ GRUSZKI, CZEKOLADY 
I DODATKIEM KASZY JAGLANEJ

Składniki (na 22 sztuki):
SUCHE
1,5 szklanki mąki tortowej
5 łyżek otrębów owsianych KLIK
2 łyżki otrębów żytnich KLIK
3/4 szklanki cukru
5-6 posiekanych kostek gorzkiej czekolady (u mnie z odrobiną pomarańczy)
łyżeczka proszku do pieczenia

MOKRE
0,5 szklanki mleka 2%
1/4 szklanki oleju rzepakowego
szklanka bardzo dobrze ugotowanej* i ostudzonej kaszy jaglanej KLIK
2 jajka
dojrzała, miękka gruszka pokrojona w malutką kostkę

W osobnych miskach łączymy składniki suche, w osobnej mokre. Dla lepszego połączenia kaszy - przy składnikach mokrych używamy miksera (chwilę). Łączymy składniki z obu misek, napełniamy papilotki i pieczemy ok. 25-27** minut w piekarniku nagrzanym do 200*C na środkowej półce (opcja góra-dół). Pozostawiamy do lekkiego przestudzenia.

* wręcz delikatnie rozgotowanej
** u Was może być to krócej - obserwujcie wierzch - ma być dosyć zrumieniony. można też włożyć patyczek do środka babeczki ale ze względu na mokrą kaszę jaglaną, nie zawsze będzie to obiektywny test :)

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Zrobię koniecznie! Cieszę się, że trafiłam na Twój blog, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziekuję za pozytywne słowa :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ