Najnowsze Posty

Placuszki selerowo-marchewkowe z kuskusem (bez mąki)

By 19:34 , , , , , , , , ,



Miałam kawałek selera, kawałek marchewki i odrobinę kuskusu. Pomyślałam, pomieszałam i usmażyłam. Wyszły pyszne placuszki :)

1 placuszek (bez jogurtu) to ok:
74 kcal
1,2 g błonnika
2,5 g białka
5,3 g tłuszczu
5, 7 g węglowodanów


PLACUSZKI SELEROWO-MARCHEWKOWE Z KUSKUSEM
Składniki (na ok. 10 placuszków):
korzeń selera (wielkości piłki tenisowej)
duża marchewka
jajko/2
4 łyżki kaszy kuskus KLIK
mały jogurt naturalny
kilka rzodkiewek
sól
pieprz
olej rzepakowy do smażenia

Seler i marchew zetrzeć na tarce o najdrobniejszych oczkach. Kaszę zalać wrzątkiem ok. 1-1,5 cm nad jej poziomem i poczekać aż dokładnie się wchłonie. Wymieszać z warzywami, doprawić, wbić jajko. Masa ma przypominać tę na placki ziemniaczane. Ewentualnie wbić drugie jajko. Delikatnie kłaść masę na rozgrzany olej i smażyć placuszki na złoto. Odsączać na papierowych ręcznikach.
Jogurt wymieszać z pokrojoną w kostkę rzodkiewką, doprawić.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

4 komentarze

  1. a czy to można zamiast korzenia selera dać seler naciowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nie :) naciowy jest zielony i nie mam pojęcia czy wpasuje się w całość. ale możesz spróbować

      Usuń
  2. a co można dać zamiast jajek w wersji dla wegan :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie powiem na 100% bo nigdy nie próbowałam inaczej. Podsyłam ciekawy link do zamienników
      http://www.greencookies.pl/abc-%C5%BCywieniowe/150-co-zamiast-jajka-szukamy-zamiennikow.html

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ