Najnowsze Posty

Sałatka ryżowa z szynką i ananasem

By 22:26 , , , , , , , , ,


Przyznam szczerze, że podobnie jak mój Mąż, nie jestem zwolenniczką słodko-wytrawnych połączeń. Dlatego raczej nie jadamy schabu ze śliwką czy mięs z żurawiną. Za to kanapka z serem żółtym i dżemem? Jak najbardziej! Dziwna jestem, prawda?
Tak, wiem. Dobry kucharz nie powinien bać się eksperymentów. Ja się nie boję. Po prostu nie przepadam.
Dlatego gdy w trakcie jakiejś rodzinnej imprezy, postawiono mi tę oto sałatkę przed nosem - długo wahałam się zanim po nią sięgnęłam. Ananas i szynka. Yhhh... to nie może się udać. Ale ... spróbuje odrobinkę.
Spróbowałam i ... wsiąknęłam. Sałatka stała się częstym gościem na moim talerzu :) Przepis cioci - jak zwykle odrobinkę zeedytowałam o kaloryczność. 
Smakulec dziękulec i do następnego!

1 porcja to ok:
196 kcal
1,3 g błonnika
5,8 g białka
7,8 g tłuszczu
25,8 g węglowodanów
SAŁATKA RYŻOWA Z SZYNKĄ I ANANASEM

Składniki (na ok. 10 porcji):
2 torebki ugotowanego ryżu parboiled (200g)
puszka ananasa w krążkach
puszka kukurydzy
200 g gładkiej szynki gotowanej w dużym plastrze
2 łyżki majonezu
pół małego (150 g) opakowania jogurtu naturalnego 
sól, pieprz do smaku
posiekany szczypiorek

Ananasa i szynkę kroimy w dużą kostkę. Mieszamy z wystudzonym ryżem, odsączoną kukurydzą, majonezem i jogurtem. Doprawiamy solą i pieprzem, posypujemy szczypiorkiem.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



You Might Also Like

9 komentarze

  1. hmmm brzmi smacznie chociaż przyznam sie szczerze nie znoszę samego ananasa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to tutaj główny akcent ^^ ale spróbuj - zrób z połowy składników :)

      Usuń
  2. a tak coś za mną chodziło i chyba to ta sałatka :) jutro będzie :)

    Lena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że zainspirowałam :)

      Usuń
  3. Lubię bardzo sałatki :) Takiej jeszcze nie jadłam więc trzeba wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne proporcje:) mam szyneczke od kani, myslicie ze bedzie ok:)? na kanapki sie nadaje, ale w salatce..? poradzcie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co się orientuję, Kania ma gotowane :) Najlepiej w takiej sałatce smakuje gładka, delikatna szynka

      Usuń
  5. a ja polecam zamiast szynki dodać wędzonego kurczaka:)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ