Najnowsze Posty

Tosty ze szpinakiem, pieczarkami i jajkiem w koszulce. Na leniwe, walentynkowe śniadanie

By 19:30 , , , , , , , , ,


Wyobraźcie sobie soczyście zielony szpinak, apetycznie czerwone pomidory i kruchą fetę wieńczącą szczyt chrupiących tostów. Macie już to? Super! To teraz wyobraźcie sobie, że to samo widzicie na powyższym zdjęciu.

- Łuuuuuuukasz, ja M U S Z Ę kupić sobie lustrzankę!!! - prawie wyrecytowałam to ''muszę'' 
- Yhmmm - stęknął mój Luby znad pustego talerza. Zawsze cierpliwie znosił te sesje nim dostał upragnione papu
- Ja już NIE DAM RADY!!! Patrz jak to pięknie wygląda na żywo, a patrz jak zniekształca ten aparat. Orobiłam się tych tostów, sosu do sałaty i muffinek jak głupia, a tylko zdjęcia kanapek wyglądają względnie oględnie i mogę wrzucić je na bloga grrrr....
- Sprzedaj ten i kup sobie lustrzankę - faceci są tacy prostolinijni i bezproblemowi
- Aha! Tak, kupię za 400 zł. Na pewno!

Tosty wyszły rewelacyjnie! Idealny pomysł na dłuuuugie, walentynkowe śniadanie. 
Ponieważ same pieczarki ze szpinakiem chwilę się dusi, można je przygotować dzień wcześniej, a z samego rana wrzucić tylko chleb do tostera i ugotować jajka.
POLECAM!

1 porcja (2 tosty + jajko) to ok:
326 kcal
2,9 g błonnika
16 g białka
15 g tłuszczu
34 g węglowodanów

TOSTY ZE SZPINAKIEM, PIECZARKAMI I JAJKIEM W KOSZULCE
Składniki (na 3 porcje):
6 kromek chleba tostowego
120 g mrożonego szpinaku w liściach (miałam 4 kulki) lub adekwatną ilość świeżego
ząbek czosnku
łyżka + łyżeczka masła
6 pieczarek
3 jajka
łyżka octu spirytusowego
3 łyżki jogurtu naturalnego
sól himalajska KLIK
pieprz
pokruszona feta
pomidor

Pieczarki obieramy, kroimy w plasterki i wrzucamy na patelnię z roztopionym masłem. Dusimy. Na osobnej patelence, na łyżeczce masła rumienimy poszatkowany czosnek. Dorzucamy szpinak, rozmrażamy. Całość dodajemy do pieczarek i razem już dusimy do miękkości grzybów. Zdejmujemy garnek z ognia, dodajemy jogurt, szybko mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem. Jajka przygotowujemy według przepisu tutajChleb podpiekamy w tosterze (ew. w piekarniku). Układamy po plastrze pomidora, sporą łyżkę "sosu'' pieczarkowo-szpinakowego, na to jajko i pokruszona feta. 

ZAKOCHANEGO WAM ŻYCZĘ :)


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



Inspiracja

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Mmmm, to zdecydowanie coś dla mnie, uwielbiam szpinak, pieczarki i tego typu połączenia.
    Nie będę czekać do walentynkowego śniadania, zrobię sobie już dziś, na kolację :D

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ