Najnowsze Posty

Ciasteczka owsiane ze słonecznikiem i pestkami dyni /bez mąki/

By 21:03 , , , , ,


Dzieci to najlepsi testerzy. Nie ma przebacz jeśli nie smakują. Te ciacha - w opinii małego kuzyna Jasia - przeszły bez problemu :)

1 ciasteczko to ok:
122 kcal
1,14 g błonnika
3 g białka
6,4 g tłuszczu
14 g węglowodanów

CIASTECZKA OWSIANE 
ZE SŁONECZNIKIEM I PESTKAMI DYNI

Składniki (na ok. 12 ciasteczek):
50 g masła
jajko
szczypta soli
4 łyżki cukru
1,5 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
2 łyżki nasion słonecznika
2 łyżki pestki dyni

Masło topimy w mikrofalówce lub w garnuszku, studzimy. Jajko roztrzepujemy ze szczyptą soli. W misce dokładnie łączymy płatki, cukier, nasiona i przestudzone masło. Formujemy niewielkie kulki, spłaszczamy na dosyć cienkie ciasteczka*. Pieczemy na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce, w 170*C na środkowej półce (opcja góra-dół) przez ok 18-20 minut (do zezłocenia).

* Masa nie jest zbyt wdzięczna do pracy, rozpada się. Podczas formowania, należy mocno ją ściskać. Po upieczeniu ciasteczka są idealnie zwarte i nie kruszą się.
Najlepiej formować małe kulki.


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

13 komentarze

  1. czy zamiast masła można użyć oleju rzepakowego? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przykro mi ale nie pomogę - nie robiłam nigdy na oleju. Pewnie się da ale to już nie będzie ten sam aromat :)

      Usuń
  2. Ja robię z oliwą z oliwek ale to daje specyficzny aromat. Używałam też oleju z pestek winogron i były bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. zamierzam robic dzisiaj - pochwalę się jutro na fejsie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaaa mam pytanie - czy mogę zmniejszyc ilość cukru? np. do 2,5 łyżki? albo chociaż do 3? :)

      Usuń
    2. Oczywiście :) jeśli tylko lubisz mało słodkie. 6 łyżek to i tak już zmniejszona ilość - zwykle daje się dużo więcej :)

      Usuń
  4. mogą być zwykłe owsiane czy muszą być błyskawiczne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej błyskawiczne bo są drobniejsze - jeśli dla dziecka. Dla dorosłych - mogą być górskie :)

      Usuń
  5. Dla mnie rewelacja,polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  6. wyszły super, mimo iż średnio się kleiły przy wykładaniu.... dodałam miodu i trochę zmielonych płatków owsianych i duzo pestek, suszonych owoców... mmmm pycha! dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie o tym wspominałam na końcu postu - że nie są zbyt wdzięczne przy pracy :) ale za to wynagradza smak, prawda? pozdrawiam ciepło i bardzo się cieszę, ze smakowały

      Usuń
  7. Ja zrobiłam dwie partie w jedna z cukrem brązowym, z wiorkami kokosowymi, siemieniem lnianym, i miodem, oraz kolejne tak samo lecz bez cukru a z dwoma łyżkami miodu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Eureka! Wcale nie trzeba ich kleić!:) Ostatnio z braku czasu ponakładałam masę łyżką na blaszkę, uklepałam, wsadziłam do piekarnika i wyszły takie same jak po procesie lepienia:) Także nie trzeba sobie nawet brudzić rączek, żeby zrobić te przepyszne ciasteczka:D Wracam do przepisu niejednokrotnie, polecam!

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ