Najnowsze Posty

Domowa czekolada z migdałami, morelą i żurawiną

By 19:00 , , , , , , , , , , ,


Może dla większości będzie to dziwne ale ... uwielbiam gorzką czekoladę :) Taka jest oczywiście i najzdrowsza ale nie o to mi tutaj chodzi. Mleczną też nie pogardzę chociaż gdy się przesłodzę - to właśnie ta gorzka smakuje mi najbardziej. 
Mojej pasji nie podziela Łukasz, który zdecydowanie bardziej woli mleczną, tudzież nadziewaną lub zbakaliowaną. Chętnie sięga także po tę, którą czekoladą nazywać się nie powinno - białą.
Chcąc więc połączyć przyjemne z pożytecznym, stopiłam tabliczkę gorzkiej i wmiksowałam w nią parę dodatków. Wreszcie smakowało obojgu :))

1 kostka to ok:
58 kcal
1,4 g błonnika
0,9 g białka
2,8 g tłuszczu
7,6 g węglowodanów


DOMOWA CZEKOLADA 
Z MIGDAŁAMI, MORELĄ I ŻURAWINĄ

Składniki (ok. 16 kostek):
tabliczka (100g) gorzkiej czekolady (ale takiej o średniej zawartości kakao)
garść suszonej żurawiny
3 suszone morele
15 całych migdałów
2 łyżki syropu z agawy/miodu/cukru
szczypta suszonego imbiru
papier do pieczenia

Czekoladę topimy w kąpieli wodnej. Dodajemy posiekane w ''plasterki'' migdały, kosteczkę moreli, żurawinę i syrop/cukier - powinna być dosyć gęsta (dlatego nie przesadź z miodem/syropem). Mieszamy i rozsmarowujemy na papierze do pieczenia formując prostokątną tabliczkę o grubości pół centymetra. Dociskamy z góry papierem, zamykamy i wkładamy do lodówki aż całkowicie zastygnie. Kroimy na kawałki.

Tak w zasadzie, do roztopionej czekolady możesz dodać co tylko lubisz. Orzechy, słonecznik, suszone śliwki. Wybór masz ogromny! Smacznego :)


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

5 komentarze

  1. robiłam coś podobnego, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję przepis:) Wygląda pysznie ;)
    Zapraszam do siebie- www.kochamigotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O, zrobię taką mamie na 26 maja, zawsze to własnoręcznie robiony prezent a nie kupny :) ona uwielbia gorzką czekoladą z dodatkami.

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ