Najnowsze Posty

Zielona sałata z sosem jogurtowo-jajecznym

By 19:46 , , , , , , ,


Gdy wjeżdżała na stół, na twarzy małej Majki pojawiał się szeroki i szczerbaty uśmiech. Choć banalna, zawierająca ledwie kilka składników, kojarzy mi się z fajnym dzieciństwem i zawsze smakuje wspaniale. Moja Mama przyrządza ją z tłustą, wiejską śmietaną. W mojej wersji - jogurt naturalny.

1 porcja to ok:
75 kcal
1,4 g błonnika
8 g białka
3,5 g tłuszczu
5,5 g węglowodanów

ZIELONA SAŁATA Z SOSEM JOGURTOWO-JAJECZNYM

Składniki (na 4 - 5 porcji):
mała główka zielonej sałaty
2 jajka ugotowane na twardo
mały (150 g) jogurt naturalny
pół płaskiej łyżeczki soli
płaska łyżeczka cukru
pieprz (opcjonalnie)

Umytą sałatę rwiemy na mniejsze kawałki i wrzucamy do dużej miski. Żółtka dokładnie rozrabiamy widelcem z jogurtem, solą i cukrem. Łączymy z sałatą i pokrojonym w kostkę białkiem. Dokładnie mieszamy. Ewentualnie przyprawiamy. Pozostawiamy na chwilę do przegryzienia się i zmięknięcia sałaty.

Tak przygotowana sałata pasuje i do ziemniaków i do ryżu, a i nawet do kaszy i kopytek :)

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

4 komentarze

  1. Uwielbiam ją!! Aż mi smaka narobiłaś:):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie tylko w dzieciństwie, teraz teeeżż!
    I czekam, aż zejdą nowalijki i też jeeeem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Banalne? Pierwsze słyszę o żółtkach z sałatą, muszę wypróbować!!!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D dla mnie banalne bo tak często się pojawiała w moim rodzinnym domu. Udanego próbowania i smacznego!!!! :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ