Najnowsze Posty

Budyń jaglany - grysik na kaszy jaglanej (deser dla dorosłych i dla dzieci +12msc)

By 17:57 , , , , , , , ,


Przepis na to cudo wypatrzyłam w Dusiowej Kuchni. Klaudia z kolei - znalazła go u Delimammy :) Budyń smakiem przypomina grysik - kaszkę manną, której nie mogą jeść np. bezglutenowcy. Jak to powiedziała Delimamma, propozycja ta jest  - "Idealna na śniadanie, deser czy podwieczorek - nie tylko dla dzieci". Jednym słowem - rewelacja! POLECAM!


Porcja to ok:
310 kcal
1 g błonnika
10,6 g białka
12,4 g tłuszczu
42 g węglowodanów

BUDYŃ JAGLANY
Składniki (1 porcja):
2 kopiate łyżki kaszy jaglanej
szklanka mleka 3,2%*
łyżeczka miodu*
łyżeczka masła
dodatki - u mnie domowa konfitura ale świetnie sprawdzą się też owoce


Kaszę bardzo dokładnie mielimy na mąkę (np. w porządnie oczyszczonym młynku do kawy). Wrzucamy ją do garnka razem z mlekiem, miodem i masłem. Doprowadzamy do zagotowania, po czym zmniejszamy ogień i tak gotujemy aż do zgęstnienia (ok. 10 minut) - cały czas mieszając (najlepiej trzepaczką) aby się nie przypaliło. Podajemy z ulubionymi owocami, sokiem lub konfiturą.

* dzieci powyżej roku

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U




You Might Also Like

4 komentarze

  1. Jestem ciekawa czy zasmakuje moim dzieciakom.

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie podeślij zdjęcie do galerii czytelników :) znowu mam smaka na ten budyń :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ