Najnowsze Posty

Odchudzający koktajl z ananasem i słonecznikiem

By 19:40 , , , , , , , , , ,



Mój koktajlowy detox trwa dalej. Jesteście ze mną? Chyba tak, bo po wczorajszym poście byliście trochę bardziej poruszeni niż zwykle. Cieszy mnie to ogromnie! Dziękuję! :)

To zaledwie drugi dzień, a ja już jestem przeładowana pozytywną energią :) To zapewne raczej placebo, ewentualnie wpływ kolorów tych moich drinków, ale co tam - grunt, że już działa - chociażby i na psychikę :) 

Więcej o koktajlowym oczyszczaniu, znajdziecie w TYM poście. Tam również znajduje się pierwsza moja drinkowa propozycja - Oczyszczający koktajl owocowy z natką pietruszki.

A dziś - w nieco bardziej kwaśnym odcieniu - rabarbar, ananas i odrobina słodkiej gruszki. Warto wiedzieć, że bromelaina - enzym (a w zasadzie mieszanina enzymów), który znajdziemy w ananasie - ułatwia trawienie białek. Dodatkowo, zapobiega rozwojowi stanów zapalnych i zmniejsza dolegliwości bólowe. To niestety nieprawda (przynajmniej jak na razie niczego takiego nie potwierdzono badaniami), że wspomaga również i trawienie tłuszczy, dlatego jego dodatek do suplementów na odchudzanie jest właściwie bez sensu. Dlaczego więc mój koktajl nazwałam odchudzającym? Ilość błonnika zawarta w jednej porcji jest naprawdę spora. A błonnik - jak powszechnie wiadomo - wspomaga trawienie, a wypełniając żołądek - hamuje również głód :) 
Smacznego!

1 porcja to ok:
171 kcal
3,45 g błonnika
6,22 g białka
5,8 g tłuszczu
27,5 g węglowodanów

A ponadto, porcja to ok:
148,35 mg wapnia (14,8%)*
475,5 mg potasu (10,1%)
57,3 mg magnezu (18%)
0,85 mg żelaza (4,7%)
18,6 mg witaminy C (24,8%)


KOKTAJL Z ANANASEM I SŁONECZNIKIEM
Składniki:
kilka plastrów świeżego, dojrzałego ananasa (około pół owocu)
niewielka łodyga rabarbaru (w lecie lub mrożony - opcjonalnie/dojrzała część)
duża słodka gruszka
duże opakowanie kefiru (400g)
2 kopiate łyżki ziaren słonecznika


Składniki schładzamy w lodówce. Rabarbar obieramy z cienkiej skórki, ananasa pozbawiamy zdrewniałej części i razem z gruszką, kefirem i słonecznikiem wrzucamy do blendera. Miksujemy na gładki koktajl.

* GDA dla kobiety


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U




You Might Also Like

2 komentarze

  1. koktajl bardzo smaczny i syty !!! Idealny zamiast kolacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że tak to działa. A zestawienie smaków mi się podoba, więc na pewno spróbuję. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ