Najnowsze Posty

Oczyszczający koktajl z bananem, pomarańczą i natką pietruszki

By 17:54 , , , , , , , , , ,



Jestem najlepszym przykładem na to, że można jeść NIEWIELE, a naprawdę DOBRZE. Nie sztuką jest się napchać ziemniakami, mięsem i chlebem i dopiero wówczas - jak mawiają nasi Rodzice i Dziadkowie - "zdrowo sobie wsunąć". Można jeść mało, ale wybierać tylko to co NAJLEPSZE.

W mojej nieskromnej opinii - mogę być wzorem żywienia (przynajmniej jakościowo), bo gdy średnio co pół roku truchtam na badania - zawsze wychodzę stamtąd z szerokim uśmiechem na twarzy. Uwielbiam miny sceptycznie nastawionych do moich nawyków żywieniowych bliskich, którym z tryumfem oznajmiam, iż wszystkie moje wartości lokują się w optymalnych granicach norm. Trudno im nieraz uwierzyć, że ktoś może być zdrowy jedząc ''trawę jak dla królików'', wlewając w siebie niezliczoną ilość wody i rezygnując z pysznych w ich pojęciu glutaminianowych rosołków i wymoczonych w oleju kotletów. Dla nich, dobre i wartościowe jedzenie to kawał mięcha, kiszony ogórek i kremiste ciasto do kawy. Tak to człowiek sobie pooooje. A nie jakieś wege makarony, owsianki czy kaszki jak dla malucha :) 
No cóż ... To jednak nie ja mam problem z cukrem, cholesterolem i nadprogramowymi kilogramami. A w dodatku - nie kręcę głową patrząc na swój talerz bo nie znajduje się na nim wciąż i ten sam kotlet z kurczaka i ogórkowa. 

Ponieważ jednak uważam, że człowiek z czasem kumuluje w sobie sporą ilość toksyn i zanieczyszczeń, a stres potrafi zdziałać ''cuda'' z naszym wnętrzem, od czasu do czasu funduję sobie różnorakie detoxy. Chociażby po to by nieco zadbać o swoją mocno problemową skórę. A to odstawiam kawę, przez cały dzień do posiłków dodaję kasze albo rezygnuję na dłuższy czas z mięsa. Nigdy nie stosuję głodówek - po prostu ich nie uznaję. Cały dzień na monoprodukcie też raczej odpada. Lepiej czegoś dodać więcej, kosztem tego co niekoniecznie jest zdrowe. Taka wzmocniona podwójnie teoria umiaru.

Obecnie - postanowiłam uderzyć na KOKTAJLOWO. Przez cały dzień eliminujemy produkty wysokoprzetworzone i korzystamy tylko z tego co jest praktycznie w całości naturalne. Przynajmniej trzy posiłki zastępujemy takim koktajlem - oczywiście innym za każdym razem. Możemy więc wybrać go na śniadanie, drugie obiadowe danie i kolację. W ramach przekąsek wcinamy lekkie sałatki, nawet i te z najlepszym jakościowo, chudym mięsem np. indykiem. Nie jemy białego chleba, makaronu, ryżu. Dopuszczalna jest dowolna zupa - o ile ugotowana bez kostek, vegety i maggi, z minimalną ilością soli i naturalnymi przyprawami. Przez cały dzień - spore ilości wody - ok. 30 ml na każdy kilogram masy ciała. 

Takie oczyszczanie w żadnym wypadku nie jest drastyczne. To fajne, normalne żywienie w którym nie opieramy się na monodiecie (jedzenie w kółko tego samego) ale jedynie MAKSYMALNIE eliminujemy wszystko co w jakiś sposób zostało przetworzone, a dodatkowo - z ogromną siłą uderzamy w nasz organizm bombą witaminową. 

JA POLECAM! To nic trudnego :)
A dziś - pierwsza propozycja. Z natką pietruszki :)


1 porcja to ok:
170 kcal
3 g błonnika
5,4 g białka
2,2 g tłuszczu
34 g węglowodanów

A ponadto, porcja to:
141,9 mg wapnia (14,2%)*
639 mg potasu (13,6%)
51,5 mg magnezu (16%)
1,05 mg żelaza (5,8%)
63,72 mg witaminy C (85%)

OCZYSZCZAJĄCY KOKTAJL 
Z BANANEM, POMARAŃCZĄ 
i NATKĄ PIETRUSZKI
Składniki (na 4 porcje):
3 średnie, dojrzałe banany
duża pomarańcza
pęk zielonej natki pietruszki
duże opakowanie kefiru (400g)


Składniki schładzamy w lodówce. Banany i pomarańcze obieramy ze skórki. Pietruszkę pozbawiamy twardych ogonków (bierzemy tylko liście), myjemy i razem z owocami i kefirem wrzucamy do blendera. Miksujemy.

Pomimo tak sporej ilości pietruszki - koktajl jest przyjemnie słodki, z wyczuwalną raczej przewagą bananów i delikatnym aromatem natki.
* GDA dla kobiety


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

22 komentarze

  1. Ogórki kiszone są ok;)
    Do pierwszego mojego koktajlu z pietruszką podeszłam z obawą, że nie będzie mi za bardzo smakował, bo pietruszka ze względu na swoją wyrazistość zdominuje smak całości. A okazało się, że tak nie jest, mimo, że jej sporo zwykle dodaję - bardzo lubię ją własnie w koktajlach, na równi z sałatą czy szpinakiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie - owoce maskuję te wyrazistości :) a w planach mam również i koktajl ze szpinakiem :)

      Usuń
    2. Polecam również koktajl z roszponki :)

      Usuń
    3. robie koktajle ze szpinakiem +banan lub roszponka+banan+kiwi=sa mega ,lepszego posilku nie ma:D

      Usuń
    4. Czy zamiast kefiru moze byc jogurt naturalny?

      Usuń
    5. pewnie :) gdyby koktajl wyszedł za gęsty - dolejesz mleka/wody

      Usuń
    6. Super😊

      Usuń
  2. Ano, najbardziej denerwujące jest nastawienie otoczenia do naszego własnego stylu odżywiania się... cóż, najważniejsze to by każdy znalazł swoją własną(!) drogę do dobrego zdrowia i samopoczucia. Ty jadasz zdrowo, dla siebie zdrowo, i akurat masz się świetnie. Ja znam osoby, które jadają podobnie (przestawiły się z niby niezdrowego) i niestety podupadły na zdrowiu (a idealnie zachowywały wszystkie odpowiednie zasady i wytyczne. Ostatecznie, za dużo 'zdrowia jest też niezdrowo' ;]). Znam osoby, które jadają 'tradycyjnie' i mają się tysiąc razy lepiej od niektórych 'dbających o zdrowy styl życia'... (i nie, nie ma już żadnej możliwości, by cokolwiek tych pierwszych 'dopadło na starość' ;p)
    Co dla kogo dobre więc, niechaj się tego trzyma :]

    Twoja dzisiejsza propozycja bardzo ciekawa, robię sobie często podobne koktajle, ale zestawiam banańca z koperkiem albo miętą. Muszę koniecznie wypróbować z tą pietruchą ;]]
    Pozdrawiam!
    N.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dziś zaczełam się oczyszczać:) koktajle super, chciałabym się tylko dowiedzieć czy przepis jest podany na 1 porcje? Bo 3 banany zdaje mi się dużo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! Trzymam kciuki!
      Co do porcji - mój błąd - już poprawiam (zapomniałam dopisać). 4 porcje :)

      Usuń
    2. Super i dziękuje:)

      Usuń
  4. A jakiś pomysł na rukolę :)? Mam cały worek ale w tradycyjnej sałatce nie mogę przejść przez ten intensywny smak.... może koktajl by pomógł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm trzeba pomyśleć :) spróbuję!

      Usuń
  5. Tak, szpinakowa jest pyszny ;) jutro wypróbuję koniecznie ten Twój :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pietruszka w koktajlach jest super - to świetny dodatek, który odkryłam w barze serwującym zdrowe, naturalne koktajle. Przypomniałam sobie o tym wspaniałym napoju wczoraj i kupiłam pęczek zielonej pietruszki, a dziś wyszukując przepisy, trafiłam na Twojego bloga, którego z pewnością będę odwiedzała i polecała - głównie ze względu na, jak sądzę (bo wszystkiego jeszcze nie przeczytałam!), ciekawe informacje dot. zdrowego odżywiania. Przepisy są dla mnie inspiracją, choć nigdy nie opieram się na nich, tworzę własne, jednak bardzo chętnie czytam o zdrowym odżywianiu - zwłaszcza jeśli pisze to osoba, która się na tym zna i rozwija w tym temacie, dla której stanowi to pasję :) Pozdrawiam, Paulina.

    OdpowiedzUsuń
  7. musze wyprobowac. Do tej pory moje eksperymenty z koktajlami warzywnymi niezbyt mi sie udawaly....

    OdpowiedzUsuń
  8. nie mialam pomaranczy, zrobilam z mrozonymi malinami ... FENOMENALNY!! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie chcę być niemiła, ale zmieniłabym w informacjach o sobie- mam na imię Maria Brzegowy na- nazywam się Maria Brzegowy, tak będzie poprawnie :) a koktajl pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy można zamienić kefir na jogurt naturalny?

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ