Najnowsze Posty

Pachnące, pomarańczowe ciasteczka-biszkopty bez sztucznych aromatów

By 10:52 , , , , , , ,



Szukając inpiracji na pomarańczowy roczek mojego Synka, natrafiłam u Agi na takie ciasteczka. W smaku przypominają mi biszkopty (choć chrupkie) - świetnie więc sprawdzą się w grysikowcu

Ciacha pachną i smakują rewelacyjnie. Gdybym ich nie robiła sama, zapewne podejrzewałabym piekarza o dodanie jakiegoś aromatu.
Gorąco polecam!

1 ciastko to ok:
60 kcal
0,1 g błonnika
0,8 g białka
3,5 g tłuszczu
6,3 g węglowodanów


POMARAŃCZOWE CIASTECZKA
Składniki (na ok. 25 ciastek):
pół opakowania masła (100g)
niecałe pół szklanki cukru pudru
jajko
szklanka mąki pszennej tortowej
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
skórka z połowy, wyszorowanej i wyparzonej pomarańczy*

Masło ucieramy z cukrem na biały puch. Wbijamy jajko, przesianą z proszkiem mąkę**, sól, miksujemy. Skórkę zcieramy na tarce o najmniejszych oczkach i dodajemy do ciasta, dokładnie mikusjemy. Formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i układamy w odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Spłaszczamy. Pieczemy ok. 10-12 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C (opcja góra-dół, środkowa półka).

* za drugim pieczeniem, pokombinowałam również ze sokiem z pomarańczy. Dodałam połowę tego co wycisnęłam z owocu. Ciasteczka wysżły równie pyszne. Trzeba było jedynie dodać odrobinę więcej mąki
** teoretycznie powinna wystarczyć jedna szklanka. Jeśli jednak ciasto byłoby ZBYT klejące, można dodać ze 2 dodatkowe łyżki mąki. Ciasto przywiera nieco do dłoni i brudzi je - to normalne

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Proste w zrobieniu, ale na pewno bardzo bardzo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe jak smakowałaby wersja bez cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można oczywiście dodać słodzik - dla dzieci niewskazany. co do miodu - miałam mało czasu na eksperymenty, a obawiałam się czy wyrosną :)

      Usuń
  3. Oj spróbuję Julce upiec :) Może nawet jutro :) Majeczko wiecęj takich zdrowych przepisów :D

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ